Samenwerking WL Delft en Kiwa in waterketenbenadering

Datum nieuwsfeit: 05-03-2001
Waterloopkundig Laboratorium

5 maart 2001

WL | Delft Hydraulics en Kiwa N.V. tekenen samenwerkingsovereenkomst waterketenbenadering .

Onlangs hebben WL en Kiwa N.V. een overeenkomst voor samenwerking in de waterketen getekend. Deze samenwerking heeft betrekking op het gezamenlijk ontwikkelen van kennis en technologie en speicalistische advisering voor het beheer van waterketens. De waterketen omvat systemen als drinkwaterwinning en -distributie, riolering en afvalwaterzuivering. Beide kennisinstituten zullen in de komende tijd de maatschappelijke behoefte aan kennis op het gebied van de waterketen verder in kaart brengen. Aanvullend hierop zullen zij samen onderzoeksprojecten identificeren gericht op kennisontwikkeling om de lacunes in kennis op te vullen, en de aanwezige kennis beter toegankelijk te maken voor overheid en bedrijfsleven.

Kiwa en WL ontwikkelen en implementeren beide kennis op gebied van water, natuur en milieu. De kennis en ervaring die beide partijen, zowel nationaal als internationaal hebben op het gebied van waterketens is in hoge mate complementair. Gezamenlijk dekken beide kenniscentra de gehele waterketen, van bron tot effluent.

Voor meer informatie:

WL | Delft Hydraulics, Astrid van Bragt, telefoon 015 285 8442, email (astrid.vanbragt@wldelft.nl)

KIWA N.V., Monique van Dorst, telefoon 030 60 69 611, email (dorst@kiwa.nl)

bijschrift
ir J.P.P. Groen, algemeen directeur WL, en dr E.J.M. Kobus, directeur KIWA N.V. tekenen de samenwerkingsovereenkomst op de foto ziet u van links naar rechts

voor: dr E.J.M. Kobus (KIWA), ir J.P.P. Groen (WL | Delft Hydraulics)

achter: ir. R. Klomp (WL | Delft Hydraulics), drs W. Denneman (KIWA),

dr ir A.G. Segeren (WL | Delft Hydraulics