Politie Hollands Midden: vechtpartij in woning in Noordwijk

Fax 071 - 5459326
Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 5 maart 2001

Bromfietser loopt gekneusde knie op Lisse Op vrijdag 2 maart rond 15.20 uur werd een 54-jarige Lissenaar op zijn bromfiets op de Heereweg aangereden door een 33-jarige automobilist uit Katwijk. Hij liep daarbij een gekneusde knie op. De Lissenaar is overgebracht naar het Diaconesseziekenhuis. Het ongeval onstond doordat de Katwijker bij het verlaten van een parkeerterrein van een bank, geen voorrang verleende aan de bromfietser.

Vechtpartij in woning Noordwijk Op vrijdag 2 maart rond 22.20 uur ontond in een woning aan de Sint Jeroensweg een vechtpartij tussen twee bewoners en drie bezoekers. De aanleiding tot de vechtpartij is nog niet duidelijk. Een 34-jarige bewoner liep beurse en blauwe plekken bij beide ogen op, had pijn in de nek en rug en een schaafwond op een arm. Van deze mishandeling deed hij aangifte bij de politie. De politie heeft nog geen aanhoudingen verricht. De verdachten waren weer vertrokken.

Inbraak in woning Lisse Tussen vrijdag 2 maart 15.00 uur en zaterdag 3 maart 12.30 uur, werd ingebroken in een woning aan het Linnaeuspark. Om binnen te komen werd een raam opengebroken. Uit de woning worden sieraden vermist. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Man loopt zo maar klappen op Lisse Op zaterdag 3 maart rond 02.30 uur liep een 33-jarige Lissenaar op de Heereweg klappen op. Hij liep daardoor een wond onder zijn oog, een dik oog, een gezwollen gezicht en blauwe plekken op. De man deed bij de politie aangifte van mishandeling. De twee verdachten, een man en een vrouw, zijn nog niet aangehouden. De aanleiding tot de mishandeling is nog niet bekend. De Lissenaar raakte, zittend in zijn auto, in gesprek met de twee. Plotseling vielen de klappen. Hij vluchtte een horeca-gelegenheid binnen.

Inbraak in woningen Hillegom Op zaterdag 3 maart rond 23.45 uur ontdekten bewoners van een woning aan de Ambachtstraat bij hun thuiskomst na een vakantie, dat er was ingebroken in de woning. Een raam was opengebroken. Vooralsnog worden uit de woning een lederen jas en sieraden vermist. Bij een woning aan de Veenenburgerlaan werd eveneens ingebroken. Ook deze inbraak werd door de bewoners ontdekt op zondag 4 maart rond 19.00 uur bij hun thuiskomst na vakantie. Wat er is weggenomen is nog niet bekend. In een woning aan de Ernst Casimirlaan werd op zaterdagavond 3 maart geprobeerd om in te breken. Mogelijk dat goed hang- en sluitwerk hier een inbraak voorkwam. De inbrekers kwamen niet verder dan het verbuigen van een slot.

Biefstukje gaat in vlammen op Lisse Op zondag 4 maart rond 17.30 uur, tijdens het bakken van een biefstukje, sloeg in de keuken van een woning aan de Oranjelaan de vlam in de pan. De bewoonster was even bij het vuur weggelopen. Zij wist zelf deskundig de vlammen te doven door een handdoek over de pan te gooien. De vlammen hadden wel al kans gezien de afzuigkap te bereiken. De geallarmeerde brandweer doofde dit vuur. De schade bleef beperkt.

Mishandeling of poging tot aanranding Noordwijk Op maandag 5 maart tussen middernacht en 00.30 uur werd een 17-jarige Noordwijkse op het fietspad tussen de Oude Zeeweg en de Morgenster, nabij een basketbalveld, belaagd door twee en later een groep jongens. Het meisje was op de fiets onderweg van het uitgaanscentrum naar huis toen twee jongens van ongeveer 20 jaar en met een kaal hoofd haar aanriepen. Direct pakte één van de jongens haar fiets vast waarna de ander haar met een vuistslag in het gezicht neersloeg. Waarschijnlijk raakte zij daardoor even buiten kennis. Toen zij weer bijkwam stond een grote groep jongens met kale hoofden om haar heen. Door het op een gillen te zetten stoven de jongeren uiteen. Zij kon daardoor naar huis fietsen. De politie verrichtte een buurtonderzoek. Tot op heden heeft het onderzoek nog niets opgeleverd. De politie zet het onderzoek voort.

Automobilist gaat er vandoor na aanrijden man Rijnsaterwoude Op zaterdag 3 maart rond 06.30 uur raakte een 24-jarige Rotterdammer ernstig gewond aan zijn knie en hoofd bij een ongeval op de Herenweg. Hij werd overgebracht naar het LUMC. De Rotterdammer was inzittende van een auto bestuurd door een 38-jarige Gouwenaar. Deze liet een autobusje stoppen om waarschijnlijk bij de, naar zo later bleek 36-jarige bestuurder uit Almere, verhaal halen voor diens verkeersgedrag. Toen de Almeerder de mannen zag uitstappen, kreeg hij angst en reed weg. Hij ging daarbij rechts om de auto heen en raakte daarbij de juist uitgestapte Rotterdammer. De Almeerder ging er als een haas vandoor. De politie wist hem na een onderzoek te achterhalen en aan te houden. Op zondag is hij na het opmaken van een proces-verbaal weer in vrijheid gesteld.

Inbraak woning Sassenheim Op zaterdag 3 maart is ingebroken in een woning aan de Mecklenburg in Sassenheim. Door een raam te forceren werd toegang tot de woning verkregen, waarna het huis werd doorzocht. Wat werd weggenomen is nog onbekend.

Controle parkeren Rijnsburg Op zaterdag 3 maart werd een parkeercontrole gehouden op de Koestraat, Hofstraat, Sandtlaan, Langevaart, Anemonenstraat en Irissenstraat in Rijnsburg. Hierbij werden vier bonnen uitgeschreven voor parkeren op het trottior en parkeren bij een parkeerverbod.

Brand Oegstgeest Op zaterdag 3 maart werd de politie geroepen naar een brand aan De Kempenaerstraat in Oegstgeest. De brand is waarschijnlijk onstaan door spotjes in het afdak. Het pand als het daarboven gelegen huis liepen hierbij rookschade op.

Inbraak woning Oegstgeest Op zaterdag 3 maart is ingebroken in een woning aan de Jan Wolkerslaan in Oegstgeest. Door een raam te forceren werd toegang tot de woning verkregen. Hierbij werden een videorecorder en DVD-speler ontvreemd.

Onder invloed Katwijk Op zaterdag 3 maart werd een 36-jarige automobilist uit Polen aangehouden voor het rijden onder invloed. De man trok de aandacht doordat hij op de Industrieweg in Katwijk tegen het verkeer in reed. Bij de ademanalyse blies de man 860 ugl, 220 ugl is de limiet. De man kreeg een transactie en zijn rijbewijs is ingevorderd.

Inbraak woning Rijnsburg Op zondag 4 maart is aangifte gedaan van inbraak in een woning aan de Van der Koddestraat in Rijnsburg. Door de keukendeur van de woning te forceren, werd toegang tot de woning verkregen. Hierbij werden o.a. een video, cd's en geld ontvreemd.

Verkeersongeval Sassenheim Op zondag 4 maart vond rond 13.00 uur een aanrijding plaats op het fietspad langs de A44-Oostbaan in Sassenheim. Een 45-jarige bestuurder van een invalidewagen uit Amsterdam reed over het fietspad langs de A44 komend uit de richting Haarlemmermeer. De man week naar links uit om de voor hem rijdende 27-jarige fietser uit Sassenheim in te halen. Hierbij raakten de beide voertuigen elkaar, wat een aanrijding tot gevolg had. De fietser liep hierbij letsel aan been en hand op, en is overgebracht naar het LUMC.

Aanhouding Leiden Vrijdagmiddag 2 maart omstreeks half vijf is een 29-jarige Hagenaar aangehouden op verdenking van het stelen van twee kratten met lege flessen. Twee mannen die getuige waren van de diefstal op de Maredijk volgden de Hagenaar. Middels een mobiele telefoon stelde een van de getuigen de politie op de hoogte. De Hagenaar kon uiteindelijk op het Stationsplein worden aangehouden.

Onder invloed Leiden Vrijdagavond 2 maart omstreeks half negen is een 27-jarige man uit Roelofarendsveen aangehouden wegens rijden onder invloed. Dienstdoende agenten zagen de man met hoge snelheid over de Langegracht rijden. Even later zagen ze hoe hij tegen het verkeer in de Oude Singel op reed. Toen ze hem lieten stoppen, roken ze een alcohollucht. Hij bleek een ademalcoholgehalte van 385 ug/l te hebben. De limiet is 220 ug/l. Hij kreeg een rijverbod, een proces-verbaal en een boete.

Aanhoudingen Leiden Inde nacht van vrijdag 2 maart op zaterdag 3 maart omstreeks drie uur zijn twee Leiderdorpers van 25 en 30 jaar aangehouden wegens mishandeling. Het tweetal sprak op intimiderende wijze een groepje aan dat een horecagelegenheid aan de Hoge Woerd verliet. Toen een van de slachtoffers hierop reageerde, begonnen de Leiderdorpers zonder verdere aanleiding te trappen en te slaan. Hierbij werd een van de slachtoffers door een raam geduwd. Gelukkig werd zijn val gebroken door een aan de binnenzijde bevestigde poster. De politie kon even later na een korte achtervolging de beide verdachten op de Middelste gracht aanhouden.

Aanhoudingen Voorschoten In de nacht van zaterdag 3 maart op zondag 4 maart zijn omstreeks half een twee Leidenaars van 17 en 18 jaar aangehouden op verdenking van mishandeling. Kort daarvoor was bij een jongerencentrum een vechtpartij ontstaan tussen meerdere mensen. De twee verdachten vluchtten weg toen de politie arriveerde. Even later kon de politie ze toch aanhouden met behulp van signalementen van getuigen.

Traangas Leiden Zaterdagavond omstreeks half twaalf is een 16-jarige Leidenaar aangehouden omdat hij een op traangas lijkend gas in het gezicht van cafébezoekers aan de Nieuwe Beestenmarkt had gespoten. De jongen kon worden vastgehouden tot de politie arriveerde. Enkele gasten hielden aan het incident branderige ogen een branderig gevoel in de neus over. De jongen had het busje traangas uit het huis van zijn vader meegenomen.

Mishandeling Leiden Zondagmiddag omstreeks half twee is een 16-jarige Leidenaar mishandeld door een nog onbekende man. De man viel de vriendin van de Leidse jongen lastig. Toen hij hier iets van zei, reageerde de onbekende met een slag tegen zijn gezicht. De Leidenaar hield hier een pijnlijk gezicht en een bloedend oor aan over. De Leidenaar en zijn vriendin hebben beide aangifte gedaan.

Mishandeling Leiden In een Leidse horecagelegenheid kwam het op zondagmiddag 4 maart tot een handgemeen tussen een 29-jarige Leidenaar en een 28-jarige Oegstgeestse. De Leidenaar gedroeg zich kennelijk zo vervelend dat de vrouw hem een glas drinken in het gezicht gooide. Hierop reageerde de man met een vuistslag in haar gelaat. Zij heeft hiervan aangifte gedaan.

Onder invloed Leiden Op de A4 richting Den Haag is zondagavond 4 maart omstreeks negen uur een 48-jarige Schot aangehouden wegens rijden onder invloed. Een medeweggebruiker had de politie gewaarschuwd omdat de Schot meerdere keren bijna een aanrijding veroorzaakte. Hij had een ademalcoholgehalte van 885 ug/l. De limiet is 220 ug/l. Hij kreeg een rijverbod, het rijbewijs werd ingevorderd en hij kreeg een boete van ? 2500,--.

Beroving Leiden Zondagavond 4 maart omstreeks kwart voor elf is een 17-jarige pizzakoerier overvallen door twee nog onbekende mannen. De koerier werd op de Morsweg aangesproken, vervolgens geslagen en tot slot gefouilleerd waarbij hem geld afhandig werd gemaakt. Hierna gingen de daders ervandoor richting Vondelaan/Damlaan.De koerier heeft aangifte gedaan.

Aanhouding na geweld tegen politieambtenaren Alphen aan den Rijn De politie heeft op zaterdag 3 maart omstreeks 13.00 uur een 28-jarige automobilist en zijn 24-jarige passagier aangehouden wegens mishandeling van een politieambtenaar en verzet tegen aanhouding. De bestuurder werd op de Hoflaan gecontroleerd op het onder invloed zijn van alcohol. De ademtest gaf een uitslag welke hoger ligt dan de limiet van 220 ug/l. Toen de agenten wilden overgaan tot de aanhouding ontstond hierover een discussie en een handgemeen. Ook de bijrijder begon zich met de aanhouding te bemoeien. Er ontstond een worsteling tussen de twee agenten en de twee verdachten. De twee verdachten konden uiteindelijk worden aangehouden door extra assistentie.

Controle overlast Herenhof Alphen aan den Rijn De politie heeft op vrijdag 2 maart tussen 19.00 uur en 20.40 uur gecontroleerd op overlast op winkelcentrum De Herenhof. Fietsers op de stoep, bestuurders van fietsen en bromfietsen die geen verlichting voerden en foutparkeerders werden allen aangesproken op hun gedrag.

Mishandeling Alphen aan den Rijn Een 25-jarige man uit Zwammerdam is na een bezoek aan een horecagelegenheid aan de Julianastraat gewond geraakt na een onenigheid met een portier van de zaak. De bezoeker was op zondag 3 maart omstreeks 02.00 uur met zijn vriendin en twee andere kennissen in de zaak toen hij om nog onbekende reden door de portier werd geslagen. De man is in het Rijnland Ziekenhuis opgenomen en kon nog niet worden verhoord. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Oproep getuigen verlaten plaats ongeval Waddinxveen De politie is op zoek naar getuigen van een aanrijding waarbij een van de bestuurders is doorgereden. Een 19-jarige automobiliste uit Leiden reed over de Groensvoorde komende uit de richting van de Staringlaan. Op de kruising met de Wingerd kreeg zij geen voorrang van een witte personenauto die uit de Wingerd kwam. De Leidse stopte enkele meters verderop, maar wachtte tevergeefs op de bestuurder van het andere voertuig. Wel werd zij aangesproken door twee vrouwen die vermoedelijk de witte auto hebben gezien. De politie wil met hen en met andere getuigen van het voorval in contact komen. Zij kunnen bellen naar de politie in Waddinxveen, telefoonnummer 0900 8844.

Te veel gedronken Zevenhuizen Bij een alcoholcontrole op de Bredeweg bleek een 34-jarige man uit Gouda met te veel alcohol op achter het stuur van zijn auto te zitten. Hij moest blazen, de uitslag van de ademanalyse was 460 ug/l. De man kreeg een rijverbod van vier uur en een proces-verbaal.

Getuigen gezocht Moordrecht Een man heeft vrijdag rond 17.30 uur een poging tot overval gedaan op een drogisterij aan de Dorpsstraat in Moordrecht. Onder bedreiging met geweld eiste hij geld van een werknemer. Dat mislukte onder meer omdat de eigenaresse van de drogisterij alarm sloeg. De verdachte vluchtte weg zonder geld en ging er in een rode opel-kadett vandoor. Deze auto bleek gestolen te zijn in Groningen. Het signalement van de verdachte luidt: een blanke man in de leeftijd tussen 30 en 35 jaar oud. Hij was gekleed in een zwarte leren jas, een zwarte broek en droeg zwarte schoenen. De politie is op zoek naar getuigen, met name naar twee mannen op de fiets, die voor de overval door de verdachte werden aangesproken. Deze fietsers zijn weggereden in de richting van de Kerklaan in Moordrecht. De politie is te bereiken via telefoon 0900-8844, bureau Waddinxveen.

Man op fiets beroofd Gouda Op vrijdag 2 maart rond 18.25 uur werd een 49-jarige Gouwenaar op het Omlooppad beroofd van een laptoptas met daarin een mobiele telefoon, studieboeken en andere paperassen. De Gouwenaar fietste over het Omlooppad, hoorde een bromfiets van achteren naderen, voelde een duw en zag even later de bromfiets met daarop twee jongeren er met zijn tas vandoor gaan. De op de bagagedrager bevestigde tas was er blijkbaar door de twee afgetrokken.

Inbraak in woningen Gouda In de nacht van vrijdag 2 op zaterdag 3 maart werd ingebroken in een woning aan de Raam. Waarschijnlijk kwamen de inbrekers binnen door het zogenaamde hengelen door de brievenbus, zodat men een niet op het nachtslot zittend slot kan openen. Vooralsnog wordt een portemonnee met inhoud vermist. In diezelfde nacht werd ingebroken in een woning aan de Vondelstraat. Een in een slot stekende sleutel maakte het de inbrekers wel erg gemakkelijk om binnen te komen. Uit de woning wordt een portemonnee, een mobiele telefoon en een walkman vermist. Eveneens in die nacht was het ook raak in een woning aan de Weerestein. Hier werd een raam opengebroken. Het is nog niet bekend waarmee de inbrekers aan de haal zijn gegaan. Van zaterdag 3 op zondag 4 maart werd ook ingebroken in een woning aan de Ronsseweg. Op de vijfde etage van een apartementcomplex werd een deur opengebroken. Op dit moment is nog niet bekend wat er uit de woning wordt vermist. In diezelfde nacht werd eveneens ingebroken in een woning aan de Veerstraat. Een deur van de woning werd ingetrapt. Uit de woning is video-apparatuur weggenomen. Ook werd er die nacht ingebroken in een woning aan de Erasmusstraat. Een slot werd van een deur werd afgbroken waarna men binnen kon komen. Geld en een bankpas worden vermist.

Politie houdt inbreker aan Gouda Op maandag 5 maart rond 01.10 uur hield de politie in een sociëteit aan de Kolkmanstraat een 26-jarige Gouwenaar aan. De man had daar ingebroken en zich vervolgens in het pand verscholen toen de politie verscheen. Na een zoektocht in het pand werd hij met een rugtas met daarin flessen sterke drank en een geldlade aangetroffen. Hij is aangehouden en ingesloten.

Krattendief loopt tegen de lamp Bodegraven Dankzij een oplettende getuige, kon de politie op zaterdag 13 maart rond 16.50 uur op de Marshallweg een 29-jarige Alphenaar aanhouden. De politie trof bij hem een aantal kratten met lege flessen aan. Deze waren kort daarvoor door hem weggehaald bij een supermarkt aan de Europaweg. De man nam al langere tijd kratten met lege flessen weg. Inmiddels ging het om ongeveer honderd kratten. Van het statiegeld voorzag hij zich in zijn heroïneverslaving. Op zondag 14 maart is de man in de middag, na het opmaken van een proces-verbaal, weer op vrije voeten gesteld.

Inbraak in woningen Bodegraven Tussen vrijdag 23 februari en zondag 4 maart werd ingebroken in een woning aan de Beemdgras. Een raam werd opengebroken. Uit de woning zijn een laptop en audio- en video-apparatuur weggenomen. In diezelfde periode werd eveneens ingebroken in een woning aan de Statenlaan. Een deur werd opengebroken. Uit de woning werden twee laptops met toebehoren en een zwarte koffer weggenomen. In de nacht van zondag 4 op maandag 5 maart werd ingebroken in een woning aan de Watersnip. Een raam werd opengebroken. Het is nog niet bekend wat er uit de woning is weggenomen.

Inbraak voortijdig voorkomen Gouda Dankzij een oplettende getuige werd op maandag 5 maart kort na middernacht een inbraak bij een supermarkt aan de Lekkenburg voorkomen. Toen de politie op de melding af kwam, vlogen drie onbekende personen weg van het dak van de supermarkt. De drie konden niet meer in hun kraag worden gevat. Op het dak trof de politie inbrekerswerktuigen aan.

Jongen beroofd van portemonnee Gouda Op zondag 4 maart rond 03.30 uur werd een 17-jarige jongen uit Gouda op de Drapiersteeg door twee nog onbekende jongens van zijn fiets getrokken. Eén van de jongens hield de Gouwenaar stevig vast. De ander pakte de portemonnee en de mobiele telefoon van de jongen uit zijn broekzakken. Daarna gingen de twee er op de fiets van de Gouwenaar vandoor. De politie heeft de zaak in onderzoek.,