Politie Brabant-Zuid-Oost: hennepkwekerij opgerold

1e persbericht 5 maart 2001

Berichten uit de regio

Eindhoven: Hennepkwekerij opgerold
Zondagmiddag om 14.50 uur is in een woning aan de Edisonstraat een hennepkwekerij gevonden. De politie was naar de woning gegaan na een tip dat in de woning een weggelopen meisje zou verblijven. Dat meisje werd niet in de woning gevonden, wel een kwekerij met 79 hennepplanten. Deze zijn in beslag genomen evenals acht lampen, een ventilator, een filter en drie schakelklokken.

Eindhoven: Overval op benzinestation
Bij een benzinestation aan de Aalsterweg is zondag om 16.30 uur een overval gepleegd. Een man kwam rond die tijd het benzinestation binnen en bedreigde het personeelslid met een steen. Hij gooide de steen naar het personeelslid en deze schrok en deed een paar stappen achteruit. De overvaller deed een greep in de kassa en verdween met enkele honderden guldens.

Eindhoven: Aanrijding onder invloed
Een 38-jarige automobilist uit Best is zondag om 17.30 uur op de Estafettelaan aangehouden nadat hij een aanrijding had veroorzaakt. In een bocht van de Estafettelaan kwam hij op de linkerrijbaan terecht. Hij kwam in botsing met een tegenligger. Er was alleen materiële schade. De Bestenaar bleek gedronken te hebben. Hij blies bijna 1,1 promille.

Eindhoven: Man na mishandeling aangehouden
Een 23-jarige man uit Veghel is zondag om 17.30 uur in een lijnbus in Son aangehouden. De man zou op het busstation in Eindhoven een 16-jarige jongen uit Beek en Donk mishandeld hebben. De jongen had een gebroken neus. De verdachte bekende. Na verhoor kon hij naar huis.

Eindhoven: Fietsendief op heterdaad
Op het Stationsplein is zondag om 19.35 uur een 28-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man werd op heterdaad betrapt toen hij het slot van een damesfiets openbrak.

Eindhoven: Man aangehouden na inbraak
Een 30-jarige Eindhovenaar is zondag om 23.00 uur op de Maximiliaanstraat aangehouden. Dat gebeurde na een melding dat er werd ingebroken in een schoolgebouw aan de Von Flotowlaan. Toen de politie ter plaatse kwam vluchtten twee mannen weg bij de school. De 30-jarige man kon na een korte achtervolging aangehouden worden. De man is voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Woninginbraak
Zondagavond is ingebroken in een woning aan Noordende. Een raam is opengebroken. Uit de woning zijn sieraden, een broche, een hangertje en een ring, en een stofzuiger meegenomen.

Best: Inbraak bij drogisterij
In de nacht van zondag op maandag is ingebroken bij een drogisterij in de Boterhoek. Een ruit van de toegangsdeur is vernield en uit de winkel is een onbekend aantal flesjes met geurtjes gestolen.

Maarheeze: Onder invloed
In de Tulpenstraat is maandag om 1.25 uur een 44-jarige automobilist uit Maarheeze bekeurd omdat hij gedronken had. De man blies 1,8 promille. Zijn rijbewijs moest hij inleveren.

Budel: Verdachte inbraak in Limburg aangehouden Een 36-jarige man uit Hoensbroek is maandagmorgen in Echt aangehouden na een inbraak in Budel. De politie kreeg tegen 2.00 uur een melding dat er werd ingebroken bij een bedrijf aan t Inne. Bij de inbraak was een auto gezien. Ter plaatse bleek dat de poort van het bedrijf was opengebroken. Men was niet in het bedrijfsgebouw geweest. Een getuige had het kenteken van de auto genoteerd. Dit kenteken werd ook aan de politie Limburg doorgegeven. Deze kon de verdachte aanhouden. Hij is van de politie Limburg overgenomen en voor onderzoek ingesloten.

Budel: Verdachte ramkraak gepakt
Op de Maarheezerweg in Leende is maandag om 7.00 uur een 19-jarige Eindhovenaar aangehouden. Dat gebeurde na een achtervolging. De man kwam met zijn auto in de sloot terecht. De achtervolging werd gestart in Budel. Daar was bij een drogisterij aan de Markt een ramkraak geweest. Er waren gouden sieraden gestolen. Bij de ramkraak was een auto met opvallende kenmerken gezien. Het signalement van de auto werd doorgegeven aan de surveillance-eenheden. Een van de patrouilles zag de auto op de Randweg Oost in Budel rijden. In Leende kon de man ten slotte aangehouden worden. Hij had de buit bij zich. De man is ingesloten voor onderzoek. Er wordt ook bekeken of de man iets te maken heeft met andere kraken in de nacht van zondag op maandag.

Deurne: Man verdacht van inbraak
Op het terrein van een bedrijf aan de Fabriekstraat is zondag om 13.30 uur een 25-jarige man uit Gemert aangehouden. De eigenaar van het bedrijf zag een bromfiets op het terrein staan en ging kijken wat er aan de hand was. Hij zag de man lopen en ontdekte dat er geprobeerd was de deur van het kantoor open te breken. De verdachte is aangehouden. Na verhoor is hij heengezonden. De zaak wordt onderzocht.

Deurne: Diefstal auto
Zondagavond is vanaf de Frederic Hopkinshof een grijze Toyota Corolla met het kenteken XS-10-GL gestolen.

Someren: Inbraak
Maandag rond 4.40 uur is ingebroken bij een drogisterij aan de Postelstraat. Een etalageruit is ingeslagen. Uit de winkel zijn gouden sieraden en flesjes met geurtjes gestolen.

Nuenen: Gsms en cameras weg bij inbraak
Tussen zaterdag 17.30 en zondag 21.05 uur is ingebroken in een winkel aan de Duivendijk. De toegangsdeur is opengebroken en uit de winkel is een onbekend aantal gsms en videocameras gestolen.

Geldrop: Printer weg bij inbraak
Maandagmorgen rond 1.30 uur is ingebroken bij een bedrijf aan de Korte Kerkstraat. Er is een ruit vernield. De buit was een printer.

Aarle Rixtel: Autodiefstal
Vanaf de Heindertweg is zondagavond een zilverkleurige Seat Arosa personenauto met het kenteken 19-GG-PL gestolen.

Bergeijk: Inbraak in winkel
Maandagmorgen rond 4.20 uur zijn bij een inbraak in een winkel aan de Molenakkers een onbekend aantal gsms gestolen. De ruit van een etalage is ingeslagen en in de winkel werd een vitrine vernield. Daarin lagen de gsms die meegenomen werden. De eigenaar die boven de winkel woont zag twee mannen met een personenauto.

Reusel: Met drank op in de sloot
Een 53-jarige Belgische automobilist raakte zondagavond rond 21.45 uur met zijn auto van de weg en kwam in de sloot terecht. Hij bleek gedronken te hebben, 0,6 promille. Hij kreeg een boete van fl. 410,-.

Eersel: Agressieve man aangehouden
Op de Dijk is maandag om 1.45 uur een 22-jarige man uit Eersel aangehouden. De man was met zijn auto het trottoir langs de Dijk opgereden en was met de voorwielen van de auto in een tuin tot stilstand gekomen. De man zat bij aankomst van de politie achter het stuur te slapen. Hij reageerde erg agressief toen hij werd wakker gemaakt. Hij probeerde een politieman te slaan. Hij bleek flink onder invloed van alcohol te zijn en blies ruim 2 promille. Zijn rijbewijs is ingenomen en de man is voor verhoor ingesloten.

Valkenswaard: Inbraak
Tussen vrijdagmiddag en zondagmorgen is ingebroken bij een bedrijf aan de Waalreseweg. De toegangsdeur is opengebroken. Er zijn twee notebooks meegenomen. De waarde van de buit is onbekend.