Brokat krijgt meer erkenning als leverancier van software

Datum nieuwsfeit: 05-03-2001

BROKAT TECHNOLOGIE NUMMER 1 IN MOBILE PAYMENT

BROKAT® PAYMENTWORKST MOBILE KRIJGT WERELDWIJD HOOGSTE WAARDERING VAN CELENT

COMMUNICATIONS

Brokat Technologies krijgt steeds meer erkenning als toonaangevend leverancier van software voor mobile payments

Nieuwegein, 5 maart, 2001 - Brokat Technologies (Nasdaq: BROA, Frankfurt Neuer Mrkt: BRJ), een toonaangevend leverancier van software voor user-centric business, maakte vandaag bekend dat de software voor mobiele betalingen van Brokat® PaymentWorksT Mobile als hoogste gewaardeerd is door het gerenomeerde onderzoeksbureau Celent Communications. PaymentWorks Mobile wordt geroemd om de grote flexibiliteit, de schaalbaarheid en de connectiviteit met back-office-systemen, en bovendien wordt speciaal melding gemaakt van de multi-channel-ondersteuning en de open architectuur. In oktober 2000 werd Brokat door Celent ook al als beste aanbieder van geïntegreerde wireless financial services software gewaardeerd.

Celent baseerde de waardering op het gebruiksgemak, de multi-channel-ondersteuning, de ondersteunde vormen van mobile payment, de algehele functionaliteit, het aantal klanten dat live of in pilot is, de ondersteunde mobiele apparaten/protocollen, de internationale gerichtheid, de implementatietijd en de ervaring met e-Payments. Brokat was een van de elf - in deze categorie - door Celent geëvalueerde aanbieders.

"De waarderingen die we van onafhankelijke analisten als Celent krijgen, versterken onze leidinggevende positie in de mobile payments software," zegt Albert van Heijningen, Country Manager Brokat Technologies Nederland. "De erkenning door Celent betekent tevens een bevestiging van de kracht van de multi-channel-ondersteuning en de betalingsflexibiliteit van de gebruikersvriendelijke PaymentWorks-software van Brokat, waarmee klanten altijd en overal veilig online betalingen kunnen uitvoeren."

"Het aanbieden van mobiele betalingsmogelijkheden is het volgende strategisch-technologische initiatief voor de grote retailbanken. Financiële instellingen zijn dringend op zoek naar leveranciers die hen kan helpen bij de implementatie van mobile payment systems," zegt Isabella Fonseca, analist van Celent en auteur van het rapport. "We zien twee verschillende categorieën leveranciers op deze markt: leveranciers van Internet- en mobiele toepassingen, en van betalings-specifieke oplossingen. Van de geëvalueerde leveranciers heeft Brokat de beste positie voor het ontwikkelen van mobile payment services binnen de categorie van Internet- en mobiele leveranciers. Brokat ondersteunt diverse soorten betalingen, en biedt financiële instellingen veel maatwerkoplossingen. De producten van Brokat zijn niet alleen geschikt voor financiële instellingen, maar ook voor mobiele carriers en m-portals. Brokat heeft een bewezen staat van dienst op het gebied van Internet-banking en we verwachten dat Brokat zijn klantendatabase in de financiële en mobiele sector snel kan uitbreiden."

Volgens het rapport van Celent zijn er momenteel 4,6 miljoen mobile payment gebruikers, en dit aantal zal naar verwachting stijgen tot meer dan 60 miljoen tegen 2004. Veel van deze mensen zullen telefoons hebben die geschikt zijn voor Internetgebruik, wat financiële instellingen de bijzondere mogelijkheid biedt om aanvullende diensten aan te bieden.

Brokat PaymentWorks Mobile maakt het mogelijk een beveiligd elektronisch en mobiel betalingssysteem te maken, waarbij klanten hun mobiele apparatuur gebruiken om allerlei eenvoudige en veilige betalingen te doen. Het sleutelonderdeel van PaymentWorks Mobile is de Mobile Wallet van Brokat, een server die dient als "virtuele mobiele portemonnee" waarin de klantgegevens zijn opgeslagen die voor het doen van aankopen nodig zijn, zoals de identiteit van de gebruiker, kredietinformatie en de kooplimiet.

Over Brokat
Brokat Technologies (Nasdaq: BROA, Neuer Markt: BRJ) is een toonaangevend leverancier van software voor user-centric business. Brokat's productfamilies - een user-centric platform, technologie voor rules management en personalization, software voor mobile payment en e-Finance-applicaties - worden gebruikt door meer dan 3.500 ondernemingen over de hele wereld verspreid, waaronder ABN Amro, Allianz, Bank of America, Blue Martini Software, Charter One, DaimlerChrysler, DBS Bank, Fidelity Investments, IBM Corporation, ING Bank, LBBW, MasterCard International, SE-Banken, Sun Microsystems, Swiss Post Office, T-Motion (een dochteronderneming van Deutsche Telekom) en Toyota. Brokat heeft strategische samenwerkingsverbanden afgesloten met onder meer Compaq, Intel, IBM, Siemens en Sun Microsystems. Brokat heeft meer dan 1.400 mensen in dienst in 17 landen. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Nieuwegein. Informatie over Brokat en de producten is ook te vinden op Internet, www.brokat.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Peggy de Lange
SOLID GROUND
Public Relations namens Brokat Technologies Nederland Telefoon: +31 (0) 235334099
E-mail: (peggy@solidground.nl)

###
Brokat, Brokat Technologies, Brokat PaymentWorks en het logo van Brokat Techonologies zijn handelsmerken van Brokat AG of dochtermaatschappijen in de Verenigde Staten en andere landen. Genoemde namen en merken zijn (geregistreerde) handelsnamen dan wel handelsmerken van de betreffende bedrijven in de Verenigde Staten en/of andere landen.