Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Boekpresentatie: Managen van klantrelaties en -kanalen

Datum nieuwsfeit: 06-03-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Het managen van klantrelaties en -kanalen
ontwerp en implementatie van klantencontactcenters

Annemiek van Moorst presenteert haar boek "Het managen van klantrelaties en -kanalen" ter gelegenheid van een Meeting of Minds over fulfilment die Tote-m business architects op 6 maart 2001 organiseert in Media Plaza te Utrecht.

Het managen van klantrelaties en -kanalen
Auteur: drs. Annemiek van Moorst
Founding Partner van Tote-m business architects te Amsterdam. ISBN: 90.75432.22.4, vanaf 1 maart 2001 verkrijgbaar in de boekhandel. U kan alvast een recensie-exemplaar aanvragen via F&G Publishing, contactpersoon is Maartje Luinenburg. Bereikbaar via: 033 422 40 70. E-mail: (maartje@fngpubli.com).

Dit boek is voornamelijk bedoeld voor bedrijven die hun bedrijfsprocessen ècht klantgericht willen gaan opzetten. Annemiek geeft aan hoe je een effectief multimediaal 'klantencontactcenter' kan opzetten en wat de mogelijkheden zijn die de technologie hiervoor kan bieden.

Maar het boek gaat verder dan dat. Vanuit een bedrijfskundig perspectief schetst Annemiek haar visie op het bedrijf van de toekomst.

"Een concurrerend antwoord op de nieuwe webtechnologie en de toenemende klanteisen is wellicht alleen mogelijk door afsplitsing van een levensvatbare eenheid die niet gehinderd door regeltjes en procedures alle kanalen kan afhandelen. Zo'n eenheid kan heel goed (of moet nu juist) een klantencontactcenter (KCC) zijn, op voorwaarde dat de juiste mix van mensen, organisatie, technologie en budget wordt gekozen. Een callcenter zonder het internetkanaal en een e-business organisatie-onderdeel zonder callcenter zullen het niet redden. Ook is het niet meer voldoende om alleen de klant in het vizier te houden. In die zin is de term customer relationship management (CRM) maar de helft van het verhaal: het gaat om total relationship management (TRM)", aldus Annemiek van Moorst.

Annemiek benadrukt de bereidheid om kennis met anderen te delen. Alle bedrijfsprocessen worden via de technologie tezamen gebundeld in een TRC, Total Relationship Center. Samenwerking in de diverse bedrijfsafdelingen en ook met je business partners is onontbeerlijk voor het creëren van optimale relaties met klanten, partners en leveranciers.

Tote-m business architects b.v.
Is een onafhankelijk management consultancy bureau gespecialiseerd in het ontwerpen en implementeren van oplossingen voor optimale klantrelaties waaronder het opzetten en verbeteren van multimediale klantencontactcenters en fulfilment.

Meeting of Minds
Uitsluitend voor grote B2C-bedrijven met een call- of contactcenter. Het thema van deze dag is gepersonaliseerde fulfilment (bulk en on demand) in het kader van multimediale contactcenters. Sprekers op deze dag zijn Flip Verwaayen (Dir. Print & Mail PTT Post), Paul Nijhof (Dir. Operations Wehkamp), Max Kregeler (Dir. Customer Care Center Nuon) en uiteraard Annemiek van Moorst die haar visie geeft en om 17.00 uur afsluit met de presentatie van haar boek. Omwille van veiligheidsredenen is een zeer beperkt aantal persplaatsen beschikbaar.

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie