Politiebericht Brabant-Noord: Uden

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 6-03-2001
Persbericht district De Leijgraaf

TWEE KEER ONDER INVLOED

De politie heeft afgelopen nacht twee autobestuurders aangehouden omdat zij onder invloed reden. Op de Wilhelminastraat in Uden werd een 27-jarige Udenaar aangehouden en een 55-jarige plaatsgenoot werd op de Loopkantstraat betrapt op alcoholgebruik. Beide bestuurders kregen een rijverbod van respectievelijk vijf en drie uur en een proces-verbaal.

AUTODIEVEN OP DE VLUCHT

De politie heeft afgelopen nacht twee autodieven op heterdaad betrapt. De mannen trokken op de Kennedylaan in Uden de aandacht van surveillerende agenten omdat zij in een geparkeerde auto zaten. Toen de agenten het tweetal wilden controleren, gingen zij er vandoor. Na een achtervolging via Boekel en Erp reden de mannen zich vast op de Veluwe in Erp. Een van hen, een 27-jarige inwoner van Utrecht kon direct worden aangehouden. De tweede verdachte, een 32-jarige man uit Weert, werd drie kilometer verder met behulp van een diensthond ingerekend. Na onderzoek bleek dat het duo reed in een Mercedes die kort tevoren was gestolen op de Kennedylaan. De beide mannen zijn in verzekering gesteld, hun auto is inbeslaggenomen. De gestolen auto wordt onderzocht en gaat daarna terug naar de eigenaar.

OPLEGGER GESTOLEN

In de nacht van maandag op dinsdag is op de Eisenhowerweg in Veghel een oplegger gestolen. Door nog onbekende wijze werd het afgesloten voertuig weggenomen vanaf een bedrijfsterrein. Schade f.100.000,--. De oplegger was geladen met onder andere levensmiddelen en dierenvoer. De waarde daarvan dient nog te worden geinventariseerd.