Casema introduceert nieuwe diensten in Amstelveen

Datum nieuwsfeit: 06-03-2001
Casema

Delft, 6 maart 2001

meer plezier met gratis digitale ontvanger voor elk gezin

Casema introduceert nieuwe diensten in Amstelveen

Kabelbedrijf Casema introduceert per 7 maart digitale televisie in Amstelveen en heeft vanaf 1 maart het aantal te ontvangen tv-zenders van 29 uitgebreid naar 34 (Toegevoegd zijn Animal Planet, BBC World, TVE en twee Casema-kanalen. Eerder was Cartoon Network al toegevoegd). Daarnaast levert Casema vanaf maart ook internet via de kabel en medio juli de mogelijkheid om te e-mailen via de televisie. Bij de overname van het kabelnet zijn de gemeente en Casema overeengekomen dat de nieuwe diensten en het basis- en standaardpakket tussen 1 maart en 1 oktober van dit jaar ingevoerd worden. Bovendien is afgesproken dat elke abonnee gratis het digitale startpakket kan krijgen.

Digitale Televisie
Digitale Televisie gebruikt traditionele televisietechniek in combinatie met moderne computertechnologie. Hierdoor kan de kijker niet alleen veel meer zenders over het bestaande netwerk ontvangen maar bijvoorbeeld ook films bestellen, zelf een camerapositie kiezen, deelnemen aan een interactief tv-programma en games spelen.

Om gebruik te maken van digitale televisie heb je een digitale ontvanger nodig. Abonnees in Amstelveen kunnen deze ontvanger gratis krijgen bij een groot aantal dealers. Nadat je de ontvanger hebt aangesloten heb je automatisch toegang tot het digitale startpakket. Hiermee kun je films bestellen, naar muziek luisteren zonder reclame, handig zoeken via de elektronische programmagids en de mozaïekzapper, het ANWB Weer- en Verkeerkanaal raadplegen en computergames spelen. Abonnees in het bezit van een digitale ontvanger kunnen zich abonneren op een of meerdere themapakketten en zogenaamde premium zenders. Een themapakket - bestaande uit vijf, zes of zeven zenders - kost per maand fl. 5,95 en alle vier de pakketten samen kosten fl. 14,95. De premium tv-zenders variëren in prijs van tot fl. 29,95 tot fl. 57,45.

Internet via de kabel
Vanaf maart kunnen inwoners van Amstelveen ook gebruik maken van internet via de Casemakabel. De voordelen van deze vorm van internetten zijn: geen telefoontikken, je weet van te voren wat je maandelijks moet betalen, je telefoonlijn blijft beschikbaar en je kunt zo lang online zijn als je wilt. Casema levert in Amstelveen twee internet abonnementsvormen: Wanadoo Cable Plus en Wanadoo Cable Premium. Wanadoo Cable Plus kost fl. 79,50 per maand. Dit product kent een maximale down stream snelheid van 64 kbits/s, 2 emailadressen en 20 MB ruimte voor je home page. Wanadoo Cable Premium kost fl. 99, 50 per maand. De maximale down stream snelheid is 256 kbits/ s. Je krijgt hierbij 4 emailadressen en 20 MB voor je home page.

Voor meer informatie kan men bellen met de klantenservice van Casema: 0800- 0692 of surfen naar www.casema.nl Themapakketten en Premiumzenders Op dit moment biedt Casema de keuze uit vier themapakketten; Info, Cultuur, Gezin en Entertainment.

Het Info-pakket bestaat uit de volgende zenders: EuroNews, het laatste nieuws, opinies en achtergronden uit de landen van het verenigd Europa, 24 uur per dag. CNBC, de wereldzender van het Amerikaanse network NBC, 24 uur per dag de laatste ontwikkelingen uit de hele wereld, met een sterke nadruk op zakelijk nieuws. Bloomberg, de laatste economische en financiële ontwikkelingen, de hele dag live op het scherm. Eurosport news, sportnieuws uit de hele wereld. 24 uur per dag, non stop. Discovery Sci-trek, het befaamde Discovery brengt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in alle moderne wetenschappen.

Het Cultuurpakket bevat de volgende zenders: BET International, nieuws, reportages en optredens uit de wereld van jazz, blues en pop. Muzzik, een mix van klassieke muziek en jazz, 24 uur per dag. Performance, aandacht voor de betere films, theater, jazz, opera en klassieke muziek. Discovery civilisation, verleden en heden van mens en maatschappij uitvoerig in beeld gebracht. Discovery, programma's over avontuur, natuur en technologie. Turner Classic Movies, 24 uur per dag, de beroemdste films aller tijden. National Geographic Channel, bekroonde documentaires over cultuur en natuur.

In het themapakket Familie vindt u de volgende zenders: Travel, reisbestemmingen verleidelijk fraai in beeld gebracht. Cartoon Network, cartoons uit heden en verleden. Hallmark, miniseries, films en diverse programma's. Animal Planet, familiezender, helemaal gewijd aan dieren. Landscape, natuuropnames en vergezichten op de maat van new age of klassieke muziek. Adventure One, documentaires over alles wat jongeren bezighoudt. Fashion TV, de laatste modetrends voor mannen en vrouwen, rechtstreeks vanaf de catwalk.

In het themapakket Entertainment vindt u de volgende zenders: Discovery Travel & Adventure, televisie over de schoonheid en de gevaren van de aarde. Eurosport, verslaggeving van alle grote en minder grote sportevenementen over de hele wereld. BBC Prime, het beste wat de BBC te bieden heeft. Entertainment voor het hele gezin. MTV 2, 24-uurs muziekzender met alternatieve non-chart muziek. VH-1, topmuziek uit de jaren zeventig, tachtig en negentig. PlayboyTV / The Adult Channel, miniseries, films en specials, voor de liefhebbers van erotiek.

Op premiumzenders is, net als bij de themapakketten, alleen een abonnement te nemen als je beschikt over het Digitale Startpakket. Op dit moment zijn bij Casema Digitale Televisie de volgende premiumzenders beschikbaar: - Zee TV - TVBS - Music Choice - CineNova

Casema
Met 30 jaar ervaring en circa 1,35 miljoen huishoudens als klant is Casema een toonaangevende Nederlandse kabelexploitant. Naast kabeltelevisie is Casema ook actief op het gebied van digitale interactieve televisie, telefonie, Internet, datacommunicatie, pay-per-view en alarmering.