Oplossing bestuurscrisis Newconomy

Newconomy

Oplossing bestuurscrisis Newconomy

Amsterdam, 6 maart 2001

Newconomy (Euro.NM: NEWY), het netwerk van internetbedrijven, meldt dat de Raad van Commissarissen van Newconomy en Maurice de Hond overeenstemming hebben bereikt over de inrichting van het bestuur van de onderneming. Het bereikte akkoord is gericht op continuïteit van de onderneming. Centraal daarin staat het verder uitwerken van een nieuw ondernemingsplan waarvan de contouren inmiddels bekend zijn.

Er is gisteren overeenstemming bereikt over de volgende punten:
1. De schorsing van Maurice de Hond is per heden opgeheven. Hiermee wordt Maurice enig bestuurder van Newconomy. Indien dit voor de verwezenlijking van het nieuwe plan noodzakelijk wordt geacht, zal Maurice de Hond zijn portefeuille als bestuursvoorzitter ter beschikking stellen;

2. Kees Scholtes wordt directeur Herstructurering en zal leading zijn bij de verwezenlijking van het nieuwe plan;

3. De noodzaak voor een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders vervalt met het opheffen van de schorsing van Maurice de Hond. Pieter van Hoogstraten zal bij de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 9 mei 2001 aftreden als lid van de Raad van Commissarissen;

4. De resultaten van deze inspanningen zullen op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 9 mei 2001 worden voorgelegd aan de aandeelhouders.

Onderhandelingen
De hoekstenen van de inspanningen worden gevormd door schaal, scope, structuur en de versterking van de vermogenspositie om de continuïteit van Newconomy te kunnen garanderen. Op dit moment zijn nog geen overeenkomsten gesloten, maar onderhandelingen met strategische partners duren voort. Bij het vinden van oplossingen vormt WISH-NokNok een belangrijk onderdeel. Het is niet uitgesloten dat een aanzienlijke herwaardering van WISH-NokNok nodig is. Zodra relevante informatie beschikbaar is, zal de onderneming hierover nadere mededelingen doen.

Voor nadere informatie (

Noot voor redacties