Jorritsma bezoekt adviesbedrijf GorillaPark in Amsterdam

Datum nieuwsfeit: 06-03-2001

Amsterdam, 5 maart 2001
Minister Jorritsma bezoekt GorillaPark in Amsterdam

Mevrouw A. Jorritsma-Lebbink, Minister van Economische Zaken en Vice-Premier, heeft vandaag een werkbezoek gebracht aan het Amsterdamse kantoor van GorillaPark, de pan-Europese Internet business accelerator en incubator.

De Minister kreeg van Jeroen Mol, Voorzitter en CEO van GroillaPark een uiteenzetting over het GorillaPark model en de financiële en techische diensten die GorillaPark verleent aan haar start-up bedrijven. Via grootbeeldschermen werden rechtstreekse presentaties gehouden vanuit de GorillaParkkantoren in Londen en San Francisco. Tijdens een tour door het gebouw heeft zij kennis gemaakt met verschillende start-up bedrijven onder meer Nerve Wireless, Barbadosoft en WebPerform.

De minister heeft met zeer veel interesse kennis genomen van de pan-europese aanpak
van GorillaPark en aangegeven dat zij graag op de hoogte wil worden gehouden van de implementatie hiervan. Daarnaast wil zij graag meedenken over de manier waarop de (Europese) overheid een actieve rol kan spelen bij de ondersteuning van startende bedrijven in de TMT sector. Ook op ambtelijk niveau zal een nadere uitwisseling van kennis en ervaring moeten plaatsvinden, zo heeft de minister van Economische zaken meegedeeld.

Over GorillaPark: Van Idee tot Beursgang®
GorillaPark, opgericht in 1999, is een toonaangevende pan-Europese Internet accelerator en incubator voor high-tech ondernemers die Internetbedrijven willen starten en snel willen doorgroeien tot internationale topondernemingen. GorillaPark heeft kantoren in Amsterdam, Londen, Parijs, München en Silicon Valley, Verenigde Staten en is bezig met toekomstige kantoren in Stockholm en andere Europese technologiecentra. GorillaPark begeleidt, ondersteunt en versterkt startende bedrijven door een exclusief team van zeer ervaren ondernemers beschikbaar te stellen naast ultramoderne faciliteiten, een innovatieve infrastructuur, aandelenkapitaal en het rigoureuze procesgeoriënteerde Eight Steps to IPO® acceleratiemodel met het doel om succesvolle investeringen te versnellen. GorillaPark ondersteunt nu de start-upbedrijven: //hot.orange.com, SwapitShop, Mobile Commerce, Pharmeon, Distractions, WebPerform, Yellowtrack, Nerve Wireless, Exaide, Moonshake Technologies, Vibrant Media, Barbadosoft en PushLoop en orienteert zich nog op verschillende andere bedrijven.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties