Politiebericht Brabant-Zuid-Oost Eindhoven: overval

1e Persbericht van dinsdag 6 maart 2001

Berichten uit de regio

Eindhoven: Verdachte overval gepakt
Op het Kerstroosplein is dinsdag om 0.10 uur een 34-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man wordt er van verdacht dat hij afgelopen zondag een overval heeft gepleegd op een benzinestation aan de Aalsterweg. Hij had het personeelslid met een steen bedreigd. Het gezicht van de overvaller stond op de beveiligingsvideoband.

Eindhoven: Meisje gewond bij aanrijding
Een 14-jarige meisje uit Valkenswaard is maandagavond om 19.30 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising Edenstraat Hoogstraat Mauritsstraat. Het meisje zat achter op een bromfiets die bestuurd werd door een 16-jarige jongen uit Valkenswaard. Deze reed de kruising op en negeerde daarbij het rode licht. Zij werden aangereden door een personenauto met een 26-jarige man uit Boxtel achter het stuur. Het meisje is met een gebroken been naar het St. Josephziekenhuis gebracht.

Eindhoven: Greep in de kassa
Een onbekende man van ongeveer 30 jaar oud heeft maandag om ongeveer 19.30 uur een greep in de kassa gedaan bij een supermarkt aan het Franz Leharplein. Hij bedreigde de winkelbediende daarbij met een mes. Hij ging er met enkele honderden guldens vandoor.

Eindhoven: Uitgebeld
Een 20-jarige Eindhovenaar is maandag rond 21.30 uur op de Boschdijk bestolen van zijn gsm. Hij stond langs de weg te bellen toen een snorfietser hem van achter naderde en de telefoon uit zijn hand trok. De snorfietser reed met de gsm weg in de richting van het centrum.

Eindhoven: Verdachte inbraak op heterdaad
Op de Pietersbergweg is dinsdag om 2.10 uur een 39-jarige Eindhovenaar aangehouden. Een politiepatrouille zag bij een bedrijf aan die straat een auto staan. Deze auto reed weg en een man liep achter de auto aan. Even verderop stopte de auto en de bestuurder vluchtte weg, evenals de man die achter de auto gelopen had. In de struiken vond de politie de 29-jarige man met een kassalade. Hij is aangehouden. De andere man is niet meer gevonden. Bij het bedrijf waar zij vandaan kwamen was een ruit vernield. De auto waarmee ze reden is naar het politiebureau gebracht.

Helmond: Verdachten vernieling aangehouden
Op de Ameidewal en de Blinkertsestraat zijn maandag om 23.30 uur een 26-jarige man uit Beek en Donk, een 23-jarige man uit Nuenen en een 21-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De drie hadden op de Havenweg tegen een geparkeerde auto getrapt, zodat er een deuk inkwam. De drie verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.

Middelbeers: Snelheidscontrole
Maandag is tussen 14.00 en 16.00 uur op de Westelbeersedijk een snelheidscontrole gehouden. Van de 220 voertuigen reden er 25 te snel. De hoogstgemeten snelheid was 114 km/u. 80 is toegestaan.

Waalre: Zadels gestolen
Vanuit een stal achter een woning aan de Heuvelstraat zijn maandagavond rond 20.30 uur twee rijzadels gestolen. Er is een raam opengebroken. De totale waarde van de gestolen zadels is fl. 2.500,=.