Acties duren voort in metaaltechniek

Datum nieuwsfeit: 06-03-2001

CNV BEDRIJVENBOND

CNV Metaaltechniek: Acties duren voort in metaaltechniek

Morgen gaan de acties in voor CNV Metaaltechniek gewoon weer verder. In de vroege ochtend om 7.00 uur is er ondermeer een stakingsvergadering bij CLB Benelux bv, opgevolgd door een staking. Dit bedrijf maakt electronische toegangspoortjes, voor bijvoorbeeld gevangenissen en ziekenhuizen. Bij dit bedrijf werken 35 werknemers.

CLB heeft inmiddels het ultimatum laten verlopen. Annemieke Bezemer, onderhandelaar namens CNV Metaaltechniek, zal morgenvroeg de stakende werknemers een hart onder de riem steken. Bezemer: 'Het gaat de werknemers niet alleen om meer geld, maar het gaat om zeggenschap over de werktijden. En goede scholingsmogelijkheden en een ziekteverzuimbeleid zonder sancties. Veel werkgevers hebben deze zaken individueel al geregeld, maar blijkbaar willen ze het niet in de cao afspreken.'

Er wordt waarschijnlijk ook gestaakt bij Merel in Amsterdam. En er is een stakingsvergadering bij GTI Noord in Groningen.

Nadere inlichtingen:

- Annemieke Bezemer (onderhandelaar CNV Metaaltechniek) 06 - 5160 1953

- Albert van Damme (vakgroepbestuurder CNV Metaaltechniek (CLB)) 06 - 5160 1983 (mobiel)

- Klazina Tulner (vakgroepbestuurder CNV Metaaltechniek (Merel)) 06
- 22 48 62 74

- Piet Fortuin (vakgroepbestuurder CNV Metaaltechniek (GTI Noord)) 06
- 5160 1977

- Nancy Abelskamp (persvoorlichter, actiecentrum CNV Metaaltechniek:
030 - 6348 395 of 06 - 22 39 29 64)

Houten, 6 maart 2001

Noot voor redacties