GlobalCommerce en TC TrustCenter komen een alliantie overeen

Datum nieuwsfeit: 06-03-2001

TC TRUSTCENTER

GlobalCommerce en TC TrustCenter komen een alliantie overeen

GlobalCommerce en het Duitse TC TrustCenter komen een wereldwijde alliantie overeen om financiële instellingen nieuwe B2B oplossingen aan te bieden

Broomfield, Colo. en Hamburg, Duitsland - GlobalCommerce en TC Trust Center, twee leiders op het gebied van veilige oplossingen voor business-to-business (B2B) e-commerce, hebben vandaag een nooit eerder voorgekomen alliantie bekend gemaakt die financ¡ële instellingen in staat stelt haar klanten, die werkzaam zijn op het gebied van B2B commerce op het Internet, Identrus LLC(tm) trust en identificatie services te combineren met Online Post-procurement zakelijke toepassingen aan te bieden.

De alliantie voegt de GlobalCommerce CERTfi(tm) online authenticiteit oplossing, welke interoperationele overeenkomstigheid heeft gewonnen met het Identrus Express programma, en de GlobalCommerce TradeServer(tm) platform voor Post-procurement zakelijke toepassingen - waaronder garanties, facturatie, financiering, geschillen en betalingen - tezamen met het allerbeste van TC TrustCenter's Public Key Infrastructure (PKI)-gebaseerd vertrouwen en verificatie technologieën, transactie verwerking en mogelijkheden tot uitgifte van certificaten, welke de identificatie in de B2B
e-commerce garandeert

Een van de hoofddoelen van deze alliantie is om financiële instellingen te voorzien van de mogelijkheid om sneller de ontwikkelingen op het gebied van hun B2B e-commerce oplossingen op internationaal vlak toe te passen. De alliantie combineert de krachten van Noord-Amerika, te weten van GlobalCommerce USA, met het Europees leiderschap van het Duitse TC TrustCenter, welke reeds vertrouwde en authenticiteit diensten aan de Commerzbank, de Deutsche Bank, de Dresdner Bank en de HypoVereinsbank aanbiedt.
TC TrustCenter is de eerste aanbieder in Europa van PKI diensten binnen de Identrus infrastructuur. Met het TC QuickStart programma, biedt TC TrustCenter een veelomvattende dienst welke financiële instellingen in staat stelt om de Indentrus infrastructuur snel te implementeren en welke momenteel 50% van alle commercieel actieve participanten van het Identrus systeem, diensten aanbiedt.

Identrus is een organisatie gevestigd in New York, waarvan meer dan 40 van 's werelds top financiële instellingen lid zijn. Identrus stelt organisaties in staat om de B2B
e-commerce risico's middels een vertrouwde relatie met hun financiële instellingen, te besturen.

'Deze relatie geeft door het aanbieden van betrouwbare zakelijke oplossingen, een nieuwe impuls aan de markt van financiële instellingen.' aldus John Hake, voorzitter en directeur van GlobalCommerce. 'Bancaire instellingen hebben nu de keuze om met twee organisaties samen te werken, organisaties die niet alleen gericht zijn op het aanbieden van een vertrouwen van wereldformaat en authenticiteit diensten, maar tevens zakelijke toepassingen bieden welke de investeringsbanken het voordeel biedt dat zij realiseren met Identrus.'

'Deze synergetische benadering, waarbij TC TrustCenter en GlobalCommerce op internationaal niveau samenwerken, zullen financiële instellingen die op internationaal gebied werkzaam zijn en gaan samenwerken met Identrus, grote voordelen bieden,' aldus Sabine Kockskaemper, general manager van TC TrustCenter. Kockskaemper voegde toe dat de alliantie gericht is op het aanbieden van beide categorieën van de Identrus financiële instellingen, Niveau I en Niveau II participanten.

'Wij zijn verheugd dat deze twee aanbieders van oplossingen samenwerken om implementatie diensten en infrastructuur aan onze leden te bieden,' stelt Kristin Kupres, algemeen directeur van Identrus. 'Hun gecombineerde kracht zal een voordeel voor de leden van Indentrus zijn bij hun inspanningen om de zaken uit te voeren.'

Brian D. Muench, directeur Business Development bij GlobalCommerce en Carsten A. Arndt, Programma Manager bij TC TrustCenter, zullen deze nieuwe alliantie, die haar kantoren heeft in Broomfield, Colo. en Hamburg, aansturen.

Op onze website: www.trustcenter.de/press kunt u dit persbericht ook lezen (als RTF, MS Word of PDF-bestand) evenals een aanzienlijke hoeveelheid aan achtergrond informatie en afbeeldingen.

Over GlobalCommerce
GlobalCommerce Software Solutions biedt financiële instellingen met kernmogelijkheden om betrouwbare financiële producten en diensten t.b.v. online business-to-business (B2B) transacties - waarbij kosten gereduceerd en opbrengsten verbeterd worden. GlobalCommerce TradeServer(tm) stelt financiële instellingen in staat om Online Post-procurement of financiële diensten t.a.v. de Supply Chain Services, inclusief betalingen, risico management en transactie management aan hun commerciële cliënten, werkzaam op het gebied van B2B handel op het Internet aan te bieden. GlobalCommerce CERTfi(tm) bevat Public Key Infrastructure (PKI) om online authenticiteit, niet herkenbare en encryptie diensten aan te bieden.

Over TC TrustCenter
Veilige communicatie is de sleutel tot het succesvol zaken doen. Digitale certificaten voorzien de fundamentele basis voor veilige communicatie en transacties. Het gebruik van digitale certificaten leggen privacy, authenticiteit en integriteit in het proces van e-business vast. Deze zijn van vitaal belang voor veiligheid in de anonimiteit van het Internet.

TC TrustCenter biedt deze fundamentele basis voor e-commerce aan. De kerndiensten bevatten uitgifte van vertrouwde certificaten en bieden mechanismen t.b.v. validatie. Tevens biedt TC TrustCenter een breed pakket van Public Key Infrastructure (PKI) diensten, waarbij individuele oplossingen om exact tegemoet te komen aan de wensen van de cliënt, gecreëerd worden. TC Trust Center is een dochteronderneming van de vier grootste financiële privé-instellingen in Duitsland, de Commerzbank, de Deutsche Bank, de Dresdner Bank en de HypoVereinsbank.

Contactpersoon:
Mevr. Melanie Krahl
TC TrustCenter GmbH
Sonninstrasse 24 - 28 D-20097 Hamburg, Duitsland Telefoon: +49 40 808026-410 Fax: (+49) (0)40 / 808026-126 E-mail: (presse@trustcenter.de) Internet: www.trustcenter.de

06 mrt 01 10:02