Bouwbonden stellen werkgevers ultimatum

Datum nieuwsfeit: 07-03-2001

FNV BOUW

Bouwbonden gaan werkgevers ultimatum stellen

FNV Bouw, Hout- en Bouwbond CNV en Vakvereniging Het Zwarte Corps hebben gezamenlijk besloten de werkgevers in de bouwnijverheid een ultimatum te stellen. Als de werkgevers niet tegemoet komen aan dat ultimatum zullen de bonden stakingen afkondigen.

De onderhandelingen over de bouw-CAO zijn door werkgevers op 28 februari afgebroken. Het conflict draait met name om het loon, de medezeggenschap en de arbeidstijden. In het ultimatum zullen de bonden de eisen verwoorden waaraan de werkgevers tegemoet moeten komen. Het ultimatum wordt verzonden op woensdag 14 maart om 11.00 uur vanuit het Landelijk Actie Centrum in Woerden. Daarop aansluitend vindt een persconferentie plaats. Tijdens de persconferentie zal het ultimatum inhoudelijk worden toegelicht en zal worden ingegaan op de acties die de bonden gaan voeren. De onderhandelaars en de actiecoördinatoren van de drie bonden zijn bij de persconferentie aanwezig.

De pers wordt van harte uitgenodigd bij de persconferentie aanwezig te zijn. Het landelijk Actie Centrum is gevestigd in het hoofdkantoor van FNV Bouw, Houttuinlaan 3, Woerden.

Voor meer informatie:
Jan Bos (voorlichter FNV Bouw), telefoon 06 51205321 Johan Slok (voorlichter Hout- en Bouwbond CNV), telefoon 06 53642713 Luit Middendorp (voorzitter HZC), telefoon 06 55840591

07 mrt 01 18:40