Politiebericht Hollands Midden

Fax 071 - 5459326
Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 8 maart 2001

Motorgedeelte van auto brand uit Voorhout Op woensdag 7 maart rond 15.45 uur ontstond in het motorgedeelte van een auto aan de Voornhof door nog onbekende oorzaak brand. Het vuur kon door de brandweer beperkt blijven tot het motorgedeelte. De auto, eigendom van een bewoner van de Voornhof, liep brandschade op. De politie sluit een uit de hand gelopen baldadigheid of brandstichting niet uit.

Auto gaat in vlammen op Lisse Op donderdag 8 maart rond 01.00 uur brandde een geparkeerde auto aan de Koningstraat nagenoeg geheel uit. De brandweer bluste het vuur. De oorzaak van het onstaan van de brand is nog niet bekend. De politie stelt een onderzoek daarnaar in. Er zou sprake kunnen zijn van kortsluiting in de omgeving van het dashboard of brandstichting.

Onder invloed rijden Noordwijk Op donderdag 8 maart rond 02.00 uur hield de politie op de La Bssecour Caanstraat een 37-jarige Noordwijkse automobilist aan. De man had te veel gedronken. Een ademanalyse kwam tot 705 ug/l. ( 220 ug/l. is de limiet)

Afvaltransporten in orde Leiderdorp De politie controleerde op woensdag 7 maart op de Acacialaan twee vrachtauto's die op weg waren met afvalstoffen. Bouw- ,sloop- en grof huishouderlijk afval waren onderweg naar een verwerkingsbedrijf aan de Achthovenerweg. Alle benodigde geleidebrieven waren in orde. De Provincie Zuid-Holland is daarvan in kennis gesteld.

Verkeerscontrole Leiden De politie in Leiden heeft op woensdag 7 maart op het Lammenschansplein een roodlicht- en rijrichtingcontrole gehouden. Er zijn in totaal 12 bekeuringen uitgeschreven voor het niet houden aan de rijstrook indeling (voordringen dus) en 5 bekeuringen voor het negeren van het rode licht. Verder werd op de Willem van der Madeweg een verlichtingcontrole gehouden voor personenauto's. Hierbij zijn 3 bekeuringen uitgedeeld voor het niet voeren van de juiste verlichting (mist en bermverlichting) en werden 12 bekeuringen geschreven voor defecte koplampen. 48 bestuurders konden terplekke hun verlichting repareren en wisten hiermee een proces-verbaal te voorkomen. Eén bestuurder, een 52-jarige Leidenaar, werd aangehouden voor het rijden onder invloed. Hij blies op het bureau 670 ug/l. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en hij kreeg een rijverbod van 7 uur. De politie voerde de controle uit van 17.00 uur tot 22.00 uur met inzet van negen agenten.

Snelheidscontrole Leiden De politie in Leiden heeft op woensdag 7 maart van 10.00 uur tot en met 11.30 uur een snelheidscontrole gehouden op de Oegstgeesterweg. Van de 900 passanten werden 230 snelheidsovertredingen gecontroleerd.De hoogstgemeten snelheid was 91 km/u terwijl 50 km/u de maximum snelheid is.

Onder invloed op brommer Leiden Een surveillerende agent reed omstreeks 18.50 uur op de Nieuwe Beestenmarkt en zag op een afstand van 10 meter een bromfietser met passagier plotseling omvallen. De vrouwelijke passagier kwam weer overeind, maar de bestuurder, een 28-jarige Leidenaar bleef bewusteloos liggen. Na een minuut kwam hij weer bij kennis en de agent rook drank. Omstanders begonnen zich met de zaak te bemoeien en de agent riep assistentie in. De bestuurder kon met enige moeite worden aangehouden en werd overgebracht naar het bureau. Daar blies de man 1010 ug/l (220 ug/l is de maximaal toegestane hoeveelheid). Hij kreeg een proces-verbaal.

Controle op overlast van jongeren Voorschoten De politie heeft de hangplekken in Voorschoten weer gecontroleerd. De plekken op de Van Hogendorpweg, het Aletta Jacobsplantsoen, de Schoolstraat, Vlietzicht en het Frans Halsplantsoen werden gecontroleerd. Slechts op twee plaatsen werden bekende jongeren aangetroffen. Er werden geen onregelmatigheden geconstateerd.

Alcoholcontrole Reeuwijk Bij een alcoholcontrole op de Zoutmanweg op donderdag 8 maar rond 01.00 uur bleek een 46-jarige man uit Gouda met te veel alcohol op achter het stuur te zitten. Hij moest blazen, de uitslag van de ademanalyse was 355 ug/l. De man kreeg een rijverbod van drie uur en een proces-verbaal.

Botsing en alcohol Bergambacht Een 39-jarige vrouw uit Bergambacht botste woensdag 7 maart rond 19.15 uur op de Benedenberg op twee auto's die langs de weg geparkeerd stonden. Zij bleek te veel gedronken te hebben. De uitslag van de ademanalyse was 850 ug/l. De vrouw kreeg een rijverbod, haar rijbewijs is ingevorderd en een proces-verbaal.

Aanrijding onder invloed Alphen a/d Rijn Woensdagavond 7 maart omstreeks 23.00 uur heeft een 31-jarige automobiliste uit Alphen a/d Rijn onder invloed van alcohol een aanrijding veroorzaakt met een 63-jarige plaatsgenote. De dronken vrouw reed over de Prins Bernhardlaan in de richting van de Hoorn. De auto voor haar moest remmen voor een rood stoplicht. De Alphense bezat niet meer het reactievermogen om haar auto op tijd tot stoppen te brengen. Hierop is zij uit de auto gestapt en heeft de plaats van de aanrijding verlaten. Even later keerde zij terug. Het slachtoffer van de aanrijding had nekklachten en een pijnlijke knie. De verdachte had een ademalcoholgehalte van 835 ug/l. Haar rijbewijs is ingenomen, zij kreeg een boete en een rijverbod van 10 uur.

Overval Moerkapelle Woensdagavond 7 maart omstreeks 19.40 uur is een gezin in de Dorpsstraat overvallen door twee nog onbekende mannen. Zij belden aan en drongen vervolgens de woning binnen. Eén van hen haalde hierbij een vuurwapen uit een groene sporttas met zwarte hengsels. De overvallers dwongen het echtpaar het in huis aanwezige geld en twee mobiele telefoons af te staan. Hierna werd het echtpaar in de woning opgesloten. Omstreeks 20.15 uur hebben de overvallers de woning verlaten. Zij vertrokken met een bestelauto, mogelijk een Volkswagen Caddy of een Seat Inca in de richting van de A12. De overvallers zien er als volgt uit:

Dader 1:
Breed postuur
Zwarte muts met daarop grijze letters: HTP of ATL
Zwarte sjaal
Zwarte stoffen handschoenen
Zwarte leren driekwarts jas
Zwarte broek
Zwarte schoenen

Dader 2:
Normaal postuur
Ongeveer 23 jaar
Smal gezicht
Donker haar
Stoppelbaard
Zwarte jas met capuchon
Zwarte broek en handschoenen

De politie zoekt getuigen van deze overval en mensen met informatie die voor het onderzoek van belang kan zijn. U kunt bellen met het politiebureau van Zevenhuizen-Moerkapelle, telefoonnummer 0900-8844.