Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Datum nieuwsfeit: 08-03-2001

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 8-03-2001

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 09.40 uur
Rijden onder invloed met ontzegging

BILTHOVEN Woensdagmiddag kreeg de politie een melding van een aanrijding schade op de Soestdijkseweg zuid. Ter plaatse bleek dat een automobilist een aanrijding had veroorzaakt met een 47-jarige bestuurster uit Bilthoven die met haar auto over de Soestdijkseweg reed.

Na de aanrijding was de man gestopt en had de vrouw meerdere malen bedreigt. Hierna was hij ingestapt en doorgereden. Doordat de vrouw het kenteken van de auto had genoteerd kon de politie achter het adres van de veroorzaker komen.

Bij de woning van de verdachte zag de politie dat de man net wilde instappen en wegrijden. Een agent in een onopvallende politieauto kon snel zijn voertuig dwars voor de auto van de verdachte zetten en hem beletten weg te rijden.

De 41-jarige man uit Bilthoven reageerde erg agressief. Al snel bleek dat hij gedronken had. De man weigerde mee te werken aan een blaastest. Hierop werd hij aangehouden en voor een ademanalyse overgebracht naar het bureau. Ook hier wenste de man geen medewerking aan te verlenen. Uit onderzoek werd duidelijk dat de 41-jarige Bilhovenaar al eerder met alcohol achter het stuur gepakt was en nog in zijn proeftijd zat.

Tegen de man zal proces-verbaal worden opgemaakt.

Snelheidscontroles MAARTENSDIJK Op de Tolakkerweg heeft de politie woensdagmiddag een snelheidscontrole uitgevoerd. Tussen kwart over twee en kwart over vijf werden 1391 voertuigen gecontroleerd.

In totaal kregen zes bestuurders een bekeuring voor het overschrijden van de maximum snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 94 km/u.

Op de Amersfoortseweg werd tussen kwart over tien en half twaalf op snelheid gecontroleerd. In totaal kregen zeven bestuurders een bekeuring voor te hard rijden. Op de Amersfoortseweg geldt een maximum snelheid van 80 km/u. Een bestuurder reed met 117 km/u langs de controlepost.