CMG sluit raamovereenkomst met Kappa Packaging

Datum nieuwsfeit: 08-03-2001
Bron: CMG
CMG

CMG sluit raamovereenkomst met Kappa Packaging voor volledige ICT-dienstverlening

Amstelveen, 8 maart 2001 - CMG heeft een raamovereenkomst gesloten met Kappa Packaging, één van de grootste producenten van golfkarton en massief karton in Europa, voor een 'full service' ICT-dienstverlening. Kappa Packaging heeft de raamovereenkomst gesloten vanwege de behoefte aan een verdere ICT-ondersteuning op alle niveaus. De keuze voor CMG komt voort uit de professionele manier van werken en de kwalitatief hoogstaande diensten van CMG. Deze sluiten naadloos aan bij de manier van werken en het kwaliteitsstreven dat Kappa Packaging zelf hanteert. Bovendien kan Kappa Packaging door de overeenkomst de beschikbare expertise van CMG op het gebied van ICT en de papier- en kartonindustrie efficiënter benutten.

De overeenkomst vloeit voort uit de bestaande samenwerking tussen de werkmaatschappijen van Kappa Packaging in Groningen (Kappa Attica, Kappa Graphic Board en Kappa Triton) en CMG Noord-Nederland. In september 1999 zijn beide partijen een 'Strategisch Partnership' aangegaan waarbij CMG Noord-Nederland als full service ICT-dienstverlener optreedt en met name ook systeemontwikkelings-projecten, integratietrajecten en consultancy-opdrachten uitvoert.

CMG zal haar bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het ICT-beleid van Kappa Packaging, onder meer door het volgen van de ICT-ontwikkelingen en het inventariseren van de implicaties die deze voor Kappa Packaging kunnen hebben. Kappa Packaging wil tevens de kennis van CMG benutten voor alle werkmaatschappijen in Nederland, en eventueel in een later stadium ook daarbuiten. De raamovereenkomst is daarom gesloten op holding-niveau, waardoor de werkmaatschappijen van Kappa Packaging 'op afroep' kunnen beschikken over de expertise van CMG. Kappa Packaging ontwikkelt op dit moment omvangrijke e-business initiatieven. Door de raamovereenkomst met CMG kan het bedrijf beter voorzien in haar behoefte aan koppelingen tussen deze initiatieven en de achterliggende back-office systemen. Over Kappa Packaging
Kappa Packaging is een van de grootste innovatieve Europese ondernemingen op het gebied van de productie en de verkoop van gerecycled papier, massief karton, golf- en massief kartonnen verpakkingen en grafisch en specialiteitenkarton. Kappa Packaging realiseert met ongeveer 8.200 medewerkers een omzet van EUR 1,6 miljard. Met 54 werkmaatschappijen gespreid over 12 landen - waaronder de Benelux, Duitsland, Het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Noorwegen, Polen en Tsjechië - neemt Kappa Packaging vooraanstaande marktposities in. Kappa Packaging richt zich met haar producten vooral op het business-to-business segment van de verpakkingsmarkt en de markt voor grafische toepassingen. Meer informatie over Kappa Packaging is te vinden op www.kappapackaging.com

CMG
CMG is een wereldwijd opererende Informatie & Communicatie Technologie (ICT) groep, die een leidende positie heeft in zowel zakelijke ICT-dienstverlening als in mobiele messaging en billing producten. Middels management consultancy, systeemontwikkeling en -integratie, software-applicaties en outsourcing bouwt CMG aan de betrouwbare ICT-infrastructuren die organisaties nodig hebben voor hun nieuwe electronic en mobile commerce toepassingen. CMG, dat opgericht is in 1964, heeft hoofdkantoren in Londen en Hoofddorp en is momenteel internationaal actief vanuit haar bases in 16 landen. CMG beschikt over kennis, oplossingen en producten voor klanten in de financiële sector, handel, transport, petrochemie, telecommunicatie-, media-, retail-, productie- en nutsbedrijven en overheden. De Groep levert tevens zakelijke outsourcingsdiensten zoals salarisverwerking, beheer van call centers, netwerken, infrastructuren en applicaties, en hosting.

CMG Wireless Data Solutions heeft een leidende positie verworven in wireless messaging en gateway producten, mobile Internet en e-mail, cell broadcast en customer care & billing systemen. Deze producten worden wereldwijd geleverd aan mobiele telecommunicatie operators en service providers vanuit kantoren in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en de Aziatische Pacific regio. CMG is genoteerd aan de effectenbeurzen in Londen (FTSE 100 - en techMark 100 index) en in Amsterdam (AEX Midkap index). Meer informatie over CMG is te vinden op www.cmg.nl.

Voor meer informatie:
CMG Nederland B.V.contactpersoon: Erna van BruggenAdjunct DirecteurMarketing, Communicatie & RecruitmentTel: 020 - 50 33 000E-mail adres: (erna.van.bruggen@cmg.nl) Monogram Communication Strategies (MCS) BV contactpersoon: Robert de MollTel : 023 - 56 28 208 E-mail adres: (robertdm@monogram.nl)