Rechter geeft CNV gelijk in procedure tegen Atag

Datum nieuwsfeit: 08-03-2001
Christelijk Nationaal Vakverbond (CNV)

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Metaal en elektro is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

08-03-2001

Rechter geeft bond gelijk in procedure tegen Atag

De rechtbank heeft Atag veroordeeld tot uitvoering van het sociaal plan dat CNV Metaal en elektro vorig jaar heeft afgesloten voor werknemers bij de keukendivisie van het bedrijf. In een eerdere juridische procedure, vorig jaar, wees de rechter de eis van de bond om het sociaal plan uit te voeren af.

CNV Metaal en elektro is verheugd over de uitslag van het proces, omdat dit de werknemers recht geeft op financiële vergoeding vanwege het ontslag.
Bovendien is de uitspraak belangrijk in juridisch opzicht. Het sociaal plan is vorig jaar afgesloten met de holding van Atag en niet met de betreffende bedrijfsonderdelen. Het doel hiervan was dat het sociaal plan zo voor alle vestigingen zou kunnen gelden. In de eerdere juridische procedure gaf de rechter aan dat de holding niet als werkgever optreedt en dat daarom de werkmaatschappijen het sociaal plan niet hoefden uit te voeren.

Nadere inlichtingen:

Jan Immerzeel (persvoorlichting)