'Nieuw Noord' nieuwe supportersvereniging van SC Heerenveen

Datum nieuwsfeit: 08-03-2001

SUPPORTERSVERENIGING "NIEUW NOORD"

Na een periode van veel voorbereiding en overleg met de BVO SC Heerenveen en de bestaande supportersvereniging is het moment gekomen voor "Nieuw Noord" om naar buiten te treden.

Nieuw Noord is ontstaan uit verontrusting omtrent de sfeer tijden de thuiswedstrijden van het eerste elftal van SC Heerenveen. Na de verhuizing naar het nieuwe ALS is de groep "gangmakers" verspreid in het stadion komen te zitten. Dit is ten koste gegaan van de sfeer in het stadion. Ook de BVO erkend dit probleem.

Een van de speerpunten van Nieuw Noord is dan ook het gezamenlijk huisvesten van supporters in een eigen "sfeervak".

De naam Nieuw Noord heeft zowel een link met het oude als wel het nieuwe ALS. Dit vanwege het feit dat deze groep in het oude ALS op de noord tribune hun basis had en dat waarschijnlijk na de verbouwing van het huidige ALS de noordkant als thuisbasis gaat fungeren.

Speerpunten van de vereniging zijn:

- Een eigen sfeervak

- Organiseren van sfeeractiviteiten

- Supportershome

- Behartigen van supportersbelangen in de breedste zin
Het voorlopige bestuur en tevens initiatiefnemers zijn:

Marco v.d. Schaft voorzitter
Heert-Jan Swart secretaris
Erik de Vegt financiën
Edward Jousma ledenadministratie
Niels v Marle activiteiten / algemene zaken Jos de Vries activiteiten / algemene zaken Sikke Visser woordvoerder / supporterszaken

Voor vragen en inlichtingen: