Zed breidt samenwerking met operators uit

Datum nieuwsfeit: 08-03-2001

- PERSBERICHT -

Capelle a/d IJssel, 12 maart 2001 Zed is de eerste en enige aanbieder van mobiele services met een landelijke dekking van 75%. De informatie -, communicatie -, en entertainment services van zed via SMS zijn vanaf 12 maart ook beschikbaar voor de pre-paid klanten van KPN en voor alle klanten van Libertel (abonnees en pre-paid).

Door de samenwerking met Libertel, de op één na grootste operator in Nederland met bijna 3,2 miljoen klanten en de aansluiting van KPN pre-paid kunnen bijna 8 miljoen mobiele telefoonbezitters, circa 75% van de Nederlandse mobiele telefoon bezitters, gebruik maken van zed via het zed-nummer 3933.

Zed was al sinds augustus 2000 beschikbaar voor KPN post-paid abonnees. Aan de strategie om met meerdere operators in belangrijke markten te werken, wordt hiermee invulling gegeven. Zed is reeds gelanceerd in Finland, Nederland, Singapore, de Filippijnen en Turkije. Duitsland, Italië en de USA volgen binnenkort. Door de overeenkomsten met operators in acht landen heeft zed een potentieel klantenbestand van meer dan 90 miljoen mobiele telefoon bezitters.

Waarom zed?
Zed is er voor de onafhankelijke geesten onder ons voor wie (mobiele) vrijheid erg belangrijk is! Altijd onderweg en bezig én toch alles volledig onder controle. Tijd maken door tijd goed te besteden. De headlines van het nieuws lezen, beursberichten bijhouden, even de laatste sportuitslagen checken, weten welke film er vanavond draait. Volop keuze!

Zed breidt haar dienstenpakket voortdurend uit. Op de website www.zed.nl is altijd het volledige overzicht te vinden.

Nieuw: Het laatste golfnieuws!
Verstuur een SMS bericht met de tekst GOLF naar het zed servicenummer 3933 ... en binnen enkele seconden weet je of Maarten Lafeber bovenaan het leaderboard staat.

Achtergrondinformatie zed
Zed is een toonaangevende internationale aanbieder van mobiele informatie -, communicatie - en entertainment services.

Zed is een 100% dochter van het Finse Sonera Corporation Oy (HEX: SRA, NASDAQ: SNRA). In Finland, bakermat van de nieuwe communicatie technologieën, bestaat zed al twee jaar. Zed biedt gepersonaliseerde "mobile value added services" (MVAS) voor de mobiele telefoon waarvan altijd en overal, wanneer het de klant schikt, gebruik van kan worden gemaakt.

Zed internationaal
Zed is reeds gelanceerd in Finland, Nederland, Singapore, de Filippijnen en Turkije. Duitsland, Italië en de USA volgen binnenkort. Door de overeenkomsten met operators in acht landen heeft zed een potentieel klantenbestand van meer dan 90 miljoen mobiele telefoon bezitters. In Nederland werkt zed samen met KPN Mobile en Libertel.

Zed services
De gebruikers van zed kunnen via SMS informatie opvragen over o.a. nieuws, sport, weer, verkeer en uitgaan. Zed biedt ook horoscopen, droomuitleg, beltonen en logo's voor de mobiele telefoon. Via www.zed.nl kan ook een abonnement worden ingesteld, zodat de gewenste informatie op een vast tijdstip automatisch wordt toegestuurd. Denk bijvoorbeeld aan de filemeldingen op de A4 elke morgen om 8.00 uur behalve in het weekend.

Zed services kosten tussen de fl. 0,50 en fl. 1,50 (inclusief BTW) per keer en worden via de prepaid kaart of via de telefoonnota in rekening gebracht.

Breakdown van zed's potentiële klantenbestand (gebaseerd op publieke informatie van operators)

D1, Germany20.0
D2, Germany 20.0