IJslokaal l' Arcobaleno opent deuren in Delft

Datum nieuwsfeit: 09-03-2001

IJSLOKAAL L ARCOBALENO DEELT BIJ OPENING 3000 IJSJES UIT.

Delft

IJslokaal L ARCOBALENO opent deze week voor het eerst haar deuren in het verbouwde pand aan Markt 33 in Delft. En dan is het weer mogelijk om ambachtelijk Italiaans ijs te eten op deze schitterende, historische plek in Delft.

Dit laten we niet onopgemerkt gebeuren , zegt John Vonk, eigenaar van dit ijslokaal. Er is reden genoeg voor een feestelijke activiteit. De verbouwing is goed geslaagd, het interieur heeft de uitstraling die we willen en de locatie bij deze historische gebouwen is fantastisch.

MEER DAN 3000 ijsjes in twee uur???

Gratis ijsjes uitdelen bij de opening van een nieuw ijsseizoen gebeurt op zich al niet zo vaak, zeg maar gerust bijna nooit. Nu wordt er nog een extra uitdaging aan toegevoegd: Zal het lukken om in twee uur tijd meer dan 3000 vers geschepte ijsjes uit te delen?

John Vonk kan niet met zekerheid zeggen of dat lukt. We hebben de afgelopen week heel wat nieuw personeel aangenomen en het is voor hen direct een sprong in het diepe. Ik ben er van overtuigd dat we een heel eind komen en ik heb er het volste vertrouwen in.

Vrijdagmiddag 9 maart tussen 15.00 en 17.00 uur gaat het plaatsvinden. Inwoners van Delft, toeristen, toevallige passanten, kortom iedereen die in de buurt is, wordt van harte uitgenodigd om het zelfgemaakte ijs te proeven. Het blijft gelukkig nog een ambacht waar je jezelf nog mee kunt onderscheiden , zegt de ijsmaker Vonk.

DE ZOMER KOMT ER WEER AAN!!!

Ervaring heeft hij genoeg. Dit is het derde ijslokaal dat hij opent in de regio. De vaste klanten uit de andere twee lokalen vragen al wanneer ik open ga. Dan is de zomer niet ver meer weg.

Het schaatsseizoen is bijna voorbij, het ijsseizoen gaat weer van start. Ook dit jaar zijn weer nieuwe smaken toegevoegd aan het assortiment dat meer dan 50 smaken telt. Yoghurtijs met bosvruchten wordt weer een topper, maar het zal het niet winnen van citroenijs, voorspelt John.

Het is duidelijk. IJSLOKAAL L ARCOBALENO is er helemaal klaar voor, ook op deze nieuwe locatie aan de Markt in Delft.

Einde persbericht

John Vonk