OPTA geeft Versatel gelijk in geschil over Carrier Preselect

Datum nieuwsfeit: 09-03-2001
Bron: Versatel Telecom Industries NV
Versatel Telecom Industries NV

Versatel boekt zege in langlopend geschil met KPN over aanmeldingsprocedure Carrier PreSelect.

Amsterdam, 9 maart 2001 - Versatel Telecom International NV, heeft vandaag bekend gemaakt dat OPTA gisteravond haar eindbesluit heeft gegeven in het langlopende geschil tussen Versatel en KPN over de aanmeldingsprocedure voor de dienst Carrier PreSelect.

Zakelijke klanten van Versatel kunnen door deze uitspraak in de nabije toekomst op eenvoudige wijze aangemeld worden voor de Carrier PreSelect dienst (bellen via de 1611 prefix) via Versatel. De zakelijke klant geeft aan Versatel door dat zij Versatel als telecommunicatie aanbieder verkiest. Versatel geeft vervolgens deze wens elektronisch door aan KPN. Hiermee wordt de moeizame en tijdrovende procedure van aanmelding via het huidige Voice Repons Systeem (VRS) omzeild.

OPTA stelt dat "de aanmeldingsprocedure via het VRS, in ieder geval voor de zakelijke klanten van Versatel, te complex en tijdrovend is en daarmee niet laagdrempelig."

Met deze uitspraak heeft Versatel eindelijk gehoor gekregen voor haar bezwaren tegen het VRS. KPN was al vanaf 1 januari 2000 verplicht Carrier PreSelect en tevens een aanmeldingssysteem daarvoor gereed te hebben. Door de zeer moeizame aanmelding via het VRS heeft Versatel het afgelopen jaar veel potentiële klanten en daarmee omzet gemist. Versatel is verheugd dat zij, na exact een jaar geleden het verzoek te hebben ingediend bij KPN voor een zogenaamd operator controlled systeem voor Carrier PreSelect, eindelijk door OPTA in het gelijk is gesteld.

- EINDE -

Versatel Telecom International N.V. (AEX & Nasdaq: VRSA) is een snelgroeiende, 'local access' netwerk operator, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op Nederland, België en noordwest Duitsland. Versatel opgericht in oktober 1995, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt meer dan 57.000 zakelijke klanten en 1.600 werknemers. Versatel bouwt sinds medio 1998 aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux en Duitsland, breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te kunnen bieden. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via www.versatel.com .

(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van Versatel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Noot voor redacties