Interxion verbinding Nederlands internet knooppunt AMS-IX

Datum nieuwsfeit: 09-03-2001
Bron: Tiscali

INTERXION LEGT VERBINDING MET NEDERLANDS INTERNET KNOOPPUNT, AMS-IX Schaalvergroting en optimale internetverbindingen voor klanten Interxion

Amsterdam, 9 maart 2001 - Interxion Holding N.V. (Interxion) maakt vandaag bekend dat haar 3 Nederlandse Internet Exchange CentersT (IECs) worden verbonden met AMS-IX, de leidende Nederlandse neutrale en onafhankelijke Internet Exchange, via een hoog capaciteits optical fibre netwerk verbinding.

Klanten en partners van Interxion hebben binnen de IECs voordeel van deze direct verbinding met de AMS-IX. Het stelt de klanten in staat content te verspreiden naar alle Internet Service Providers die via de AMS-IX verkeer uitwisselen. AMS-IX heeft op dit moment 110 ISPs als klant.

Deze verbinding versterkt de pan-Europese positie van Interxion als toonaangevende operator van onafhankelijke en geavanceerde Internet Exchange Centers. AMS-IX is de zesde Internet Exchange die verbonden is aan Interxion. Interxion's IECs in Frankfurt. Londen, Parijs, Wenen en Brussel zijn al aangesloten op respectievelijk de Duitse DE-CIX, de Londen Internet Exchange LINX, de Franse Internet Exchange SFINX, de Weense Internet Exchange VIX en de Belgische Nationale Internet Exchange BNIX, die samen 400 Internet Service Providers vertegenwoordigen. De Internet Exchanges leveren voordelig verkeer en schaalvoordelen op het gebied van bandbreedte evenals een goede beheersing van de verkeersstromen naar deze providers. "Het is zijn ideale distributiecentra voor ASP's, content providers en andere partners van Interxion", zegt Bart van de Dries, CEO en oprichter van Interxion.

Over Interxion:
Interxion (hoofdkantoor in Amsterdam) is toonaangevend in de ontwikkeling en het beheer van een groeiend aantal onafhankelijke Internet Exchange centersT (IECs) in Europa. Deze IECs zijn verbonden met de belangrijkste nationale en internationale telecom carriers en met verschillende Europese Internet Exchanges.

Interxion biedt een snel groeiende portfolio van diensten die van belang zijn voor het behouden en uitbreiden van de internet infrastructuur van hun klanten: Interxion Equipment Housing, Interxion Hosting en Storage, Interxion Connectivity en Interxion Consultancy Services. Interxion brengt binnen de IECs internet gerelateerde ondernemingen bij elkaar en creëert samenwerkingsverbanden om de zakelijke mogelijkheden van het internet optimaal te benutten, ideeën uit te wisselen en intensief samen te werken.

Op dit moment heeft Interxion IECs in Amsterdam, Brussel, Dublin, Dusseldorf, Frankfurt, Kopenhagen, Londen, Madrid, Parijs, Stockholm, Wenen en Zurich. Het komende half jaar worden IECs in Dublin, Hilversum, Munchen en Milaan geopend.
Voor meer informatie: www.interxion.com

Over AMS-IX:
Vanaf 1997 biedt Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) op professionele wijze Internet Service Providers (ISPs) een neutraal en onafhankelijk platform waar ze zich aan elkaar verbinden en IP verkeer kunnen uit wisselen op nationaal en internationaal niveau.
AMS-IX is een neutrale en onafhankelijke exchange. Op dit moment hebben alle grote Nederlandse Internet Providers een verbinding met AMS-IX. De laatste twee jaren hebben ook veel internationale ISPs hun netwerken in Amsterdam aan elkaar gekoppeld.
Voor meer informatie: www.ams-ix.net

Voor meer informatie: