Politiebericht Utrecht: preventieve alcoholcontrole

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 9-03-2001

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 10.30 uur
Caravancontrole

VEENENDAAL - De Politie zal op zaterdag 7 april weer haar medewerking verlenen aan de preventieve caravancontrole. De controle is een jaarlijks initiatief van 3VO Veenendaal in samenwerking met de Politie Veenendaal, de brandweer Veenendaal, Garagebedrijf Roordink en medewerkers van het Caravanbedrijf Het Hazenpad. De controle zal plaatsvinden op het terrein van Roordink Bedrijfswagens, Plesmanstraat 9.

De controle is toegankelijk voor alle bezitters van caravans. De caravans worden gecontroleerd op papieren, verlichting, gasinstallatie, remmen, koppeling en banden. Daarnaast kan de eigenaar van de caravan zijn reactievermogen en zicht laten testen.

Voor deelname aan de caravancontrole, moeten de eigenaren een afspraak maken vóór 31 maart. Men kan zich aanmelden bij Dhr. D. Kuiper: 0318- 514667, bij voorkeur tussen 18.00 en 19.00. De controle is voor leden van Veilig Verkeer Nederland gratis. Niet-leden betalen 60 gulden. Ook bestaat de mogelijkheid om bij de controleplaats een lidmaatschap af te sluiten, de prijs voor het lidmaatschap en de controle is dan 40,-.

Snelheidscontroles

RENSWOUDE Op de Arnhemseweg heeft de politie donderdagochtend vroeg met de lasegun gecontroleerd op snelheid. Drie bestuurders kregen een bekeuring omdat ze de maximum snelheid van 80 km/u overschreden, een persoon reed 130 km/u. RHENEN Donderdagochtend controleerde de politie op de Lijnweg tussen 8.30 en 11.00 uur op snelheid. In totaal werd de snelheid van 2077 voertuigen gemeten. Hiervan reden er twintig te hard. De hoogste gemeten snelheid bedroeg 110 km/u, waar 80 km/u maximaal is toegestaan. AMERONGEN Op de Kon. Wilhelminaweg reden donderdagochtend bij een snelheidscontrole 38 van de 759 gecontroleerde automobilisten te hard. Een persoon reed 83 km/u waar 50 maximaal is toegestaan. Alle overtreders krijgen hun bekeuring binnenkort thuisgestuurd.

Auto-inbraken

DOORN Door een medewerker van een conferentiecentrum aan de Amersfoortseweg werd donderdagavond geconstateerd dat op het parkeerterrein twee auto`s waren opengebroken.

De man belde de politie om hiervan mededeling te doen. Ter plaatse trof de politie in totaal tien auto`s aan die waren opengebroken. Uit diverse voertuigen waren kostbare goederen verdwenen zoals laptops, autoradios en kleding.

De daders hadden zich toegang tot de auto`s verschaft door de ruiten in te slaan. De politie is een onderzoek gestart naar de moegelijke dader(s) van deze autokraken.