Politiebericht Brabant-Noord: bromfiets weg

Politiebericht Brabant-Noord: Oss 9-03-2001
Persbericht district Maasland

BROMFIETS WEG

Donderdagavond werd op de Kerkstraat in Nuland een bromfiets gestolen. Het voertuig was een Aprillia met een waarde van f.5.000,--.

ONDER INVLOED

Afgelopen nacht werden twee autobestuurders bekeurd voor het rijden onder invloed. Op de Groenstraat in Geffen was dat een 39-jarige inwoner van Berlicum en een 28-jarige man uit Oss werd betrapt op de Da Costastraat in zijn woonplaats. Beide bestuurders kregen proces-verbaal een een rijverbod van respectievelijk vijf en een uur.

JEUGDIGE WINKELDIEVEN AANGEHOUDEN

De politie heeft donderdag twee jongens aangehouden. Een van hen, een 14-jarige inwoner van Oss, werd door een personeelslid op diefstal van een stuk Franse kaas betrapt. Dit gebeurde in een winkel aan de Schaepmanlaan in Oss. Zijn vriend, een 19-jarige plaatsgenoot, belaagde daarop de winkelmedewerker. Uiteindelijk verliet hij de winkel, doch kwam even later weer terug met een stuk hout en sloeg daarmee op de ramen van het kantoorgedeelte en de sigarettenkast. Nadat de 19-jarige weer vertrokken was, arriveerde de politie en werd de jongste van het duo meegenomen naar het bureau. Zijn compaan meldde zich later op de dag. Na proces-verbaal is het tweetal weer in vrijheid gesteld.