Politiebericht Brabant-Noord: doorrijder

Datum nieuwsfeit: 09-03-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Boxtel 9-03-2001 Persbericht district Aa & Dommel

DISTRICT AA & DOMMEL DRONKEN AUTOMOBILIST RIJDT DOOR NA AANRIJDING (Vught)

Donderdagavond is een 29-jarige automobilist uit Helvoirt op de Kastanjelaan in zijn woonplaats aangehouden voor doorrijden na aanrijding en het rijden onder invloed. Het rijbewijs van de verdachte is ingevorderd. De automobilist kwam rijdende op de Boslaan in Vught met zijn auto op de weghelft van het tegemoetkomende verkeer en schampte daarbij de auto van een 28-jarige automobilist uit Vlijmen. De Helvoirter reed door zonder zijn identiteit bekend te maken.Hij kon korte tijd later worden aangehouden. De man bleek onder invloed van alcohol te zijn. Omdat dat niet voor de eerste keer was, is zijn rijbewijs ingevorderd. Proces-verbaal is opgemaakt.

CONTROLE SNELHEID / AUTOGORDELS (Sint Oedenrode)

Donderdagmorgen zijn bij een snelheidscontrole op de Veghelseweg in Sint Oedenrode 22 automobilisten bekeurd voor overschrijding van de maximum snelheid van 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 99 km/h. -- Donderdagmiddag zijn bij een controle op het dragen van autogordels vier automobilisten op de Zuidelijke Randweg in Sint Oedenrode bekeurd voor het niet dragen daarvan.

TUINBEELDJES ONTVREEMD (Schijndel)

Van donderdag op vrijdag zijn vanuit een tuin aan de Karel Doormanstraat in Schijndel twee handgeschilderde tuinbeeldjes ontvreemd. Het betroffen beelden van een konijn en van een mol.

BEDRIJFSONGEVAL (Boxtel)

Vrijdagmorgen is een 53-jarige werknemer uit Breda tijdens werkzaamheden in een woning aan de Ridder van Cuykstraat in Boxtel ten val gekomen en overgebracht naar het ziekenhuis. De man plaatste een trap met de voorste pootjes op een rooster van een convectorput. Op het moment dat het slachtoffer op de trap ging staan, zakte de pootjes door het rooster en kwam het hij ten val. Hij is met onbekende verwondingen aan schouder en kaak per ambulance overgebracht naar het Lidwinaziekenhuis in Boxtel.

WONINGINBRAAK (Boxtel)

Donderdagavond is ingebroken in een woning aan de Tongeren in Boxtel. Uit het pand is o.a. audio- en videoapparatuur ontvreemd.