Top 10 Carrière Sites van Multiscope

Bron: Multiscope
Multiscope

Top 10 Carrière Sites

's-Hertogenbosch - 11-03-2001. Online onderzoeksbureau Multiscope meet met behulp van het bereiksmetingsysteem Visiscan het aantal unieke bezoekers en het maandbereik van alle websites in Nederland. In het systeem worden sites ook geclassificeerd naar categorie. Voor de maand februari zijn nu resultaten beschikbaar voor de categorie 'Carrière'.

Top 10 Carrière - februari 2001

De ranglijst is samengesteld op domeinniveau, zodat intermediair.nl en newmonday.nl apart zijn weergegeven. Het ongedupliceerde bereik van beide domeinen tezamen is afgerond 6% - 450.000 unieke bezoekers. Stepstone.nl heeft zich, mede door een breed opgezette reclamecampagne, binnen relatief korte tijd een goede positie weten te verwerven.

Uit het volgende overzicht blijkt een duidelijke stijging van het aantal internetgebruikers dat één of meerdere carrièresites bezoekt. Mogelijk is er een stijgend aantal personen op zoek naar een (andere) baan. Ook kan het betekenen dat internet een meer belangrijke rol is gaan spelen in de carrièreplanning.

Totaal bereik categorie Carrièresites

Voor de tabellen: Zie het origineel.
N.B.:In de bovenstaande tabellen zijn bereikspercentages afgerond op hele procenten en unieke bezoekers op 10.000. Daarom kan het voorkomen dat sites met hetzelfde bereikspercentage verschillende aantallen unieke bezoekers hebben.

Visiscan bereiksmeting
Multiscope heeft bij ruim 1.500 panelleden logsoftware geïnstalleerd. Deze software logt automatisch alle bezoeken van panelleden aan sites en verzendt de gegevens naar een centrale server. Door middel van zogenaamde panelmeting wordt continu inzicht in (de ontwikkeling van) het bereik van de belangrijkste Nederlandse websites en Internetuitgevers verkregen. Visiscan leent zich dan ook uitstekend voor optimalisering van advertentiecampagnes of toetsing van eigen prestaties en inspanningen (bijvoorbeeld voor benchmarking). Het systeem biedt waardevolle informatie voor iedereen die internet ziet als een belangrijk marketinginstrument.

Alle informatie over het Visiscan systeem kunt u uitgebreid bekijken via de Visiscan pagina: www.multiscope.nl/visiscan.phtml. U kunt het Visiscan gedeelte ook bereiken door op de homepage onder 'diensten' te kiezen voor Visiscan bereiksmeting. Klanten met een abonnement op het systeem kunnen online alle ranglijsten raadplegen die Multiscope samenstelt. Abonnementen zijn beschikbaar vanaf 695 gulden. Bestellingen kunnen geplaatst worden via de website (rapportshop) of door te bellen naar: 073 - 621 21 22.