Politiepersbericht District Kerkrade

Datum nieuwsfeit: 11-03-2001

Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht 11-03-2001 Persbericht District Kerkrade
Zondag 11 maart 2001

District Kerkrade

Vaals, Rijden onder invloed

Op zondagochtend, omstreeks 5.00 uur, werd op de Maastrichterlaan in Vaals een 27 jarige automobilist uit Vijlen gecontroleerd. De man had stevig gedronken. Uit de ademanalyse bleek een promillage van 1.5 o/oo, driemaal de toegestane hoeveelheid. Tegen de man werd proces verbaal opgemaakt. Tevens werd zijn rijbewijs ingevorderd en werd hem een rijverbod van 7 uur opgelegd.

Kerkrade, Rijden onder invloed

In de Onze Lieve Vrouwestraat in Kerkrade werd omstreeks 5.50 uur zondagmorgen een 22 jarige automobilist uit Puth gecontroleerd. Hij had alcohol gedronken. De ademanalyse leerde een promillage van 1.3 o/oo. Tegen de man werd proces verbaal opgemaakt en zijn rijbewijs werd ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 6 uur.

Landgraaf, Inbraak

Zaterdagavond werd ingebroken in een woning gelegen in de Prinssenstraat in Landgraaf. Het is nog onbekend hoe de woning betreden werd. Diverse kasten werden doorzocht. Gestolen werd een geldbedrag.

Kerkrade, Aanhouding

Op zaterdagnamiddag, omstreeks 18.00 uur, werd in het zwembad gelegen in de Kapellaan in Kerkrade een 37 jarige inwoner van Kerkrade aangehouden. De man werd betrapt toen hij via de onderzijde van zijn kleedhokje video-opnamen maakte van een vrouw en haar dochtertje die zich in het belendende hokje aan het omkleden waren. De slachtoffers bemerkten de camera, waarna de vrouw hierover iets zei en tegen de camera sloeg. De verdachte verliet hierop zijn kleedhokje en kon later op aanwijzing van getuigen door de gewaarschuwde politie in het zwembad worden aangehouden. De camera werd in zijn kledingkluisje aangetroffen.

De man is voor het verdere onderzoek ingesloten. De camera is in beslag genomen.

Landgraaf, Inbraak kantine visvereniging

Zaterdagochtend werd ontdekt dat er was ingebroken in de kantine van een visvereniging gelegen aan de Rouenhof in Landgraaf. Men verschafte zich toegang na het forceren van een rolluik en het vernielen van een ruit. In het gebouw werden diverse kasten opengebroken. Gestolen werden frisdrank, vier kratten bier, snoep en stereo-installatie gestolen.