Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 12-03-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 12-03-2001 mediaberichten 12 maart (16.45 uur)

WEERT - Verduistering

WEERT Namens de personeelsvereniging van het ziekenhuis in Weert is aangeifte gedaan van verduistering van fl. 40.000,00 door de penningmeester van de vereniging. Tijdens een gesprek tussen vertegenwoordigers van de vereniging en de 41-jarige penningmeester uit Weert werd duidelijk dat de man het geld had verduisterd. Hierop is aangifte gedaan bij de politie die een onderzoek is gestart.

DISTRICT VENLO 287 pvs straatmaat

DISTRICT VENLO De politie heeft bij diverse controles in het kader van Straatmaat, gehouden tussen 5 maart en 11 maart, in totaal 287 personen bekeurd. De meeste bekeuringen zijn uitgeschreven in de basiseenheid Helden (53), gevolgd door Venlo-centrum (49), Venlo-oost (39), Tegelen (30) en Blerick (9). Daarnaast zijn nog 101 mensen bekeurd door parkeercontroleurs van de gemeente en door leden van het Kameleonteam (8). Het meest vaak werden mensen betrapt op het foutparkeren (142), gevolgd door het (brom)fietsen zonder verlichting (23), het negeren van een rood verkeerslicht (23), het rijden zonder helm (18), het negeren van een geslotenverklaring (11), het rijden met teveel vermogen (11), het rijden zonder geldig certificaat (6), het bromfietsen in voetgangersgebied (2), wildplassen (1), afval op straat gooien (1) en hinderlijk drankgebruik (1). Verder zijn nog 48 overig overtredingen geconstateerd.