Mening Volksunie over onafhankelijkheid bedrijfsrevisoren

Datum nieuwsfeit: 12-03-2001
Volksunie

Hoge Raad voor Economische Beroepen verdeeld over onafhankelijkheid bedrijfsrevisoren (12/03/01)

Recente perikelen rond beursgenoteerde bedrijven hebben Vlaanderen geconfronteerd met de problematiek van de onafhankelijkheid van bedrijfsrevisoren.

Zoals gekend hebben de VU-kamerleden Geert Bourgeois en Karel Van Hoorebeke reeds in november 2000 een wetsvoorstel ingediend dat ertoe strekt de onafhankelijkheid van revisoren te waarborgen. De auteurs beklemtonen dat onafhankelijke audits deel uitmaken van goed bestuur, en dat de samenleving in het algemeen en de belegger in het bijzonder terecht een ernstige, betrouwbare en onafhankelijke externe audit verwachten.

In ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen