Congres over Internet voor non-profit organisaties

Datum nieuwsfeit: 14-03-2001
Mogelijkheden Internet voor non-profit organisaties nog onderbelicht

De communicatie met leden van verenigingen, werkgevers- en werknemersorganisaties, stichtingen en brancheorganisaties zorgen vaak voor hoge kosten. Nog te weinig organisaties maken gebruik van de kosten- en tijdsbesparende mogelijkheden van internettechnologie. NetEvents onderkent de mogelijkheden van internet voor non-profit organisaties en ledenwervers en organiseert derhalve het congres 'Internet voor Verenigingen en Stichtingen'. Het congres vindt plaats op 14 maart in De Meervaart te Amsterdam. Het programma is gericht op praktische kennis over de mogelijkheden van internet en e-mail voor non-profit organisaties.

Voor veel non-profit organisaties vormt een website een grote investering. Dit is waar als je bedenkt dat de site vaak weinig toegevoegde waarde levert. Niet alleen een goed design, maar ook een goede integratie in het communicatieplan kan de website tot een krachtig communicatie instrument maken. Daarnaast vormt e-mail een applicatie waarmee veel meer mogelijk is dan waar het nu vaak voor wordt gebruikt. Betere informatievoorziening over de mogelijkheden doet inzien dat de investering snel kan worden terugverdient.

In het programma van dit middagcongres staan praktijkcases gepland van het Wereld Natuur Fonds, Amnesty International en SC Heerenveen. Daarnaast geeft Marc Borgers van RapidSugar een korte workshop over het toepassen van e-mail marketing en presenteert Steven Kraal van Clockwork de mogelijkheden voor integratie van internet binnen traditionele kanalen. Als dagvoorzitter treedt op Wijnand Jongen, directeur van de vereniging Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en voorzitter van de stichting YFU International exchanges.

Mensen die geïnteresseerd zijn in dit congres kunnen voor meer informatie terecht op de site www.netevents.nl/ivvs. Men kan ook contact opnemen met NetEvents op (020) 586 99 99 of een e-mail sturen naar (info@netevents.nl).

Noot voor redacties