Ludieke onderwijsactie door alle Haagse basisscholen

Datum nieuwsfeit: 14-03-2001

SALTO

Adelmund geeft gehoor aan ludieke actie Haagse basisscholen

Den Haag, 12 maart 2001

De toekomst de lucht in

Ludieke onderwijsactie door alle Haagse basisscholen

Woensdag 14 maart a.s. om 11.00 uur vult het Haagse luchtruim zich eventjes met de toekomst van kinderen. Op dat moment laten de leerlingen van groep 7 en 8 van 150 Haagse basisscholen op hun eigen schoolplein ballonnen de lucht in. Aan de meer dan 12.000 ballonnen hangen kaartjes waarop de kinderen hebben geschreven wat ze later willen worden. De top 5 is dokter, computertechnicus, advocaat, voetballer en politieagent. Maar leraar en vader blijken ook populaire beroepen te zijn. Met deze actie willen de Haagse scholen aangeven dat veel van de droomberoepen in de wind zullen vervliegen als leerlingen niet de opleiding krijgen waar ze recht op hebben.

Om 15.30 uur overhandigen de kinderen, hun woordvoerder Jochem van Gelder (presentator van het TV programma Willem Wever) en de Haagse wethouder van Onderwijs Pierre Heijnen een petitie aan staatssecretaris Adelmund van Onderwijs. In de petitie wordt de politiek opgeroepen de toekomst van het onderwijs veilig te stellen. Tevens wordt het resultaat van het onderzoek naar de meest populaire beroepen onder de leerlingen aan Adelmund aangeboden. Heijnen wil nogmaals onderstrepen dat het onderwijs op een onhoudbare situatie afkoerst als er niet extra geld wordt geïnvesteerd.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (