SNT Group neemt contact centers van Telia over

Datum nieuwsfeit: 14-03-2001
Bron: SNT Groep NV
SNT Group N.V. neemt contact centers van Telia in Scandinavie

Zoetermeer, 14 maart 2001. SNT Group N.V., een van de snelst groeiende pan Europese leveranciers van customer relationship managementdiensten (CRM), heeft overeenstemming bereikt over een volledige overname van Direct Response Services (DRS) in Scandinavie. DRS is thans onderdeel van de Zweedse telecomprovider Telia AB en zal bij overname worden omgevormd tot SNT Scandinavia AS. Als onderdeel van de overeenkomst heeft SNT zich kunnen verzekeren van een lange termijn relatie met Telia en haar dochter-ondernemingen op het gebied van customer care en customer relationship management. DRS heeft 7 vestigingen in Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland. De geconsolideerde omzet van DRS bedroeg 36 miljoen Euro in 2000. Met deze overname verwerft de Nederlandse SNT Group een leidende positie in Scandinavie.

Met vestigingen in alle vier de Scandinavische landen en meer dan 600 werkplekken is DRS een van de weinige bedrijven op het gebied van customer care dienstverlening met volledige dekking in Scandinavie. DRS levert sinds 1995 direct marketing- en contact center diensten en heeft ruim 1200 medewerkers verspreid over 7 locaties in Zweden (3), Noorwegen (2), Denemarken (1) en Finland (1). Het bedrijf heeft een sterke klantenportfolio met ondernemingen zoals Telia A/S, Telia e-bolaget, Finlands Post en Enitel.

SNT neemt DRS van Telia over voor een bedrag van 15 miljoen Euro in contanten. SNT en Telia hebben verder overeenstemming bereikt over een lange termijn samenwerking. Daarnaast heeft SNT zich verzekerd van het commitment van het management van DRS door hun blijvende betrokkenheid . bij SNT Scandinavia AS. Naar verwachting levert DRS een positieve bijdrage aan de winst per aandeel van SNT Group N.V over 2002.

Met de aankoop van DRS zet SNT opnieuw een belangrijke stap in de verwezenlijking van haar strategie om een Europese top speler te worden op het gebied van customer relationship management. 'Met vestigingen in Duitsland, Belgie, Nederland en nu ook in de Scandinavische landen is een goede dekking in Noord Europa gerealiseerd', aldus Tobias Walraven, CEO van SNT Group N.V. 'Door middel van de strategische relatie met Telia bouwen we onze positie in de telecomsector verder uit, en anderzijds profiteert Telia van onze expertise in deze markt. DRS is een zeer gerespecteerde speler in de Scandinavische markt waarmee we de mogelijkheden voor onze multinationale klanten verder vergroten'.

Lars Hazen, directeur van DRS: 'De overname door SNT zal DRS ondersteunen in haar verdere ontwikkeling en geeft ons aansluiting op een pan Europees netwerk van customer contact centers, hetgeen onze marktpositie ten goede komt'.

SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, E-mail, chat, co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. Over 2000 realiseerde SNT een omzet van Euro 99,4 miljoen. Met ruim 5500 medewerkers verleent SNT vanuit 26 vestigingen in Nederland, Belgie, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Zweden en Finland jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten.

In Nederland is SNT genomineerd voor IPO of the year 2000.

Einde bericht

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anne de Graaf, tijdens kantooruren op telefoon: (079) 368 69 00, of fax (079) 368 51 94. U kunt ook e-mailen naar (adegraaf@snt.com). Onze adresgegevens zijn: Koraalrood 70, 2718 SC Zoetermeer, Postbus 182, 2700 AD Zoetermeer, www.snt.com Meer informatie DRS: EvaLotta Stenstrand, mobiele telefoon: +46 70 539 9685.