Recreatiesector onder voorzitterschap van Hayo Apotheker

Vereniging van Recreatieondernemers Nederland

Recreatiesector bundelt haar krachten onder voorzitterschap van Hayo Apotheker

14 maart 2001

Bundeling van kennis, inzet en krachten is wat RECRON bewerkstelligt met de samensmelting van RECRON, de Club van Elf en DagRecreatie Nederland (DRN). De Recreatiesector in Nederland krijgt hiermee een krachtiger stem, met name naar politiek Den Haag aldus RECRON-directeur Tim Bolweg, en met Hayo Apotheker, oud-minister van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij, als nieuwe voorzitter zal RECRON haar positie als dé vertegenwoordiger van de recreatiesector nog sterker neer kunnen zetten.

Met de samensmelting van RECRON, de Club van Elf en DagRecreatie Nederland (DRN) weet RECRON zich versterkt met de grote attractieparken in Nederland waaronder de Efteling, Floriade 2002, Madame Tussaud en Burgers Zoo. Hiermee komt een einde aan de versnippering van de recreatiesector. Volgens Apotheker is de toeristisch recreatieve sector een sector die veel steun verdient. Met ruim 400.000 werknemers en een omzet van meer dan 50 miljard verdient deze sector het om volop in de aandacht van de politiek te staan aldus Apotheker, zelf burgemeester van één van de grootste recreatiegemeenten in Nederland.

De recreatiesector kent naast vele kansen ook enkele bedreigingen. Ook voor recreatiebedrijven begint bereikbaarheid een knelpunt te worden. De recreatiesector heeft ruimte nodig om een aantrekkelijk product voor de consument aan te kunnen bieden; ook ruimte in Nederland is schaars. Het toestaan van de, bij wet verboden, permanente bewoning van recreatiewoningen wordt door RECRON gezien als een grote bedreiging voor de sector. Bedreigingen waartegen alleen een sterke brancheorganisatie verweer kan bieden, aldus directeur Bolweg, onder leiding van Hayo Apotheker zal RECRON meer dan ooit ervoor zorgen dat politiek Den Haag niet om deze dynamische bedrijfstak heen kan.

Voor vragen kunt u contact opnemen met mevrouw Marjolein van Tiggelen, woordvoerder RECRON, telefoonnummer: 026 359 11 11 of mobiel: 06 55 73 45 93.