Politiebericht Flevoland: gehele regio

Politiebericht Flevoland: gehele regio 14-03-2001 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Marieken Westerink, 06-53737697

Aanrijding Marknesserweg
EMMELOORD Een 46-jarige fietser uit Emmeloord is door een aanrijding op de Marknesserweg dinsdagmiddag licht gewond geraakt. Hij wilde bij de kruising met de Kamperweg de weg oversteken. Door stilstaande autos die de Kamperweg wilden inrijden had hij slecht zicht. Hij reed tussen de autos door, wilde oversteken maar zag daarbij een 55-jarige automobilist uit Emmeloord over het hoofd. De fietser is met kneuzingen overgebracht naar het ziekenhuis, maar mocht na onderzoek weer naar huis.

Bedrijfsongeval
LELYSTAD Een 34-jarige stratenmaker uit Wezep is dinsdagmiddag op de Hindeloopstraat bij een bedrijfsongeval gewond geraakt. De man zaagde bij het zagen van stenen in zijn linker bovenbeen. Ambulancepersoneel heeft de man overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis.

Rijden zonder rijbewijs
DRONTEN Dinsdagmiddag is op De Zuid een 47-jarige Drontenaar aangehouden voor rijden zonder rijbewijs. Zijn auto is in beslag genomen en tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. LELYSTAD Een 41-jarige Lelystedelinge is dinsdagnacht op de Dukaatweg aangehouden wegens rijden zonder rijbewijs. Daarnaast bleek de auto niet verzekerd te zijn, allerlei gebreken te vertonen en de APK vervallen. De auto is in beslag genomen. Tegen de vrouw zijn diverse processen-verbaal opgemaakt.

Easy Rider Controle
FLEVOLAND Politie Flevoland heeft dinsdagmiddag en avond in Emmeloord, Dronten en Lelystad een Easy Rider controle uitgevoerd. In totaal werden 30 bromfietsen gecontroleerd. Er werden 29 bekeuringen uitgeschreven voor voornamelijk het overschrijden van de constructiesnelheid en ondeugdelijke remmen. Eén brommer is in beslag genomen omdat deze niet verzekerd was en het goedkeuringsnummer onvindbaar.

Valselijk gebruik ID-kaart
ALMERE De politie heeft dinsdagmiddag op de Spoordreef een 34-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden wegens het valselijk gebruik van een identiteitskaart. De man wilde zich inschrijven bij een uitzendbureau. Een medewerker van het uitzendbureau vertrouwde de ID-kaart niet en schakelde de politie in. De man is voor nader onderzoek in verzekering gesteld.

Overlast
ALMERE Op het Stationsplein is dinsdagmiddag een 31-jarige man uit Leiden aangehouden wegens openbaar dronkenschap. Op de Centrale Meldkamer van de politie was een melding binnengekomen dat een man veel overlast bezorgde. Politieagenten troffen op het Stationsplein een man aan met een bijna lege fles sterke drank. De man weigerde mee te werken en is vervolgens geboeid overgebracht naar het politiebureau. Hij is ter ontnuchtering ingesloten.

Rijden onder invloed
ALMERE De politie heeft dinsdagavond diverse personen aangehouden wegens het rijden onder invloed. Een 39-jarige automobilist uit Almere werd aangehouden en bleek een promillage te hebben van 1,6 promille (685ug/l). Zijn rijbewijs is ingevorderd en hij heeft een rijverbod opgelegd gekregen van 8 uur. Een 48-jarige en een 37-jarige automobilist, beide uit Almere, bleken met een promillage van rond de
1,0 achter het stuur te zitten. Zij hebben een rijverbod van 4 uur opgelegd gekregen.