Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 14-03-2001

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 10.00 uur
Snelheidscontrole

BENSCHOP Op dinsdag 13 maart werd door de politie een snelheidscontrole gehouden tijdens de ochtenduren op de provinciale weg N 210.

Tijdens de controle werden 383 bestuurders met hun voertuig gecontroleerd. Van dit aantal bleken 21 bestuurders met hun voertuig sneller te rijden dan de toegestane maximum snelheid van 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid was 109 km/h.

Auto te water

HOUTEN Op dinsdag 13 maart kreeg de politie rond één uur in de middag, de melding dat er een auto te water was geraakt aan de Fortweg. Ter plaatse werd inderdaad een personenauto in de sloot aangetroffen. De inzittenden waren er al uit en niet meer aanwezig.

Toen de politie op de plaats stond te wachten voor de berging van het voertuig, kwam de bestuurder ter plaatse. Het betrof een 31-jarige inwoner van Houten. Politieagenten uit Utrecht hadden echter een andere man achter het stuur zien zitten. Tegen de Houtenaar werd proces-verbaal opgemaakt in verband met het verlaten van de plaats van het ongeval.

De politie stelt nog een nader onderzoek in naar de aard en omstandigheden waaronder het ongeval plaatsvond.

Aanhouding autokraker

NIEUWEGEIN Op dinsdag 13 maart kreeg de politie omstreeks tien over negen in de avond, een melding van een getuige over een verdacht persoon bij geparkeerde auto`s aan de Blokhoeve.

Bij het zien van de getuige liep de verdachte persoon weg en verstopte zich achter een auto. Toen hij dacht dat de kust veilig was, zag de getuige dat de verdachte een autoruit insloeg. De getuige belde hierop de politie. De politie kon de verdachte in de omgeving aanhouden. Het betrof een 17-jarige inwoner van Utrecht.

In de omgeving waar de getuige de verdachte had gezien, werden door de politie twee opengebroken auto`s aangetroffen. De verdachte werd voor nader onderzoek ingesloten.