Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 14-03-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 10.10 uur
Eenzijdige aanrijding

LEUSDEN Dinsdagavond 13 maart omstreeks half acht reed een 20-jarige man uit Leusden met zijn auto over de Arnhemseweg. Op onverklaarbare reden raakte hij plotseling met zijn rechter wiel in de berm en kwam in botsing met een boom. Vervolgens schoot hij terug de weg op en via een verkeersheuvel en het fietspad sloeg hij over de kop.

Het slachtoffer is per ambulance naar de Lichtenberg overgebracht. Daar bleek de man wonderwel geen letsel opgelopen te hebben. Zijn auto is zwaar beschadigd door een takelbedrijf afgevoerd.

Grote bromfietscontrole

AMERSFOORT Dinsdagmiddag 13 maart heeft de politie tussen een- en negen uur s-Avonds in samenwerking met het regionale scooterteam op de Asch van Wijckstraat een bromfietscontrole gehouden.

In totaal 100 bestuurders van bromfietsen en scooters werden naar de binnenplaats van de brandweerkazerne geleid en uitvoerig gecontroleerd. 39 Voertuigen bleken na meting te veel vermogen te hebben. In 26 gevallen werd om die reden de uitlaat gedemonteerd. Drie bromfietsen voerden geen gele plaat en zeven bestuurders droegen geen helm.

Tegen alle overtreders is proces-verbaal opgemaakt. In twee gevallen bleek er geknoeid te zijn met het framenummer. Deze bromfietsen zullen nog verder technisch worden onderzocht.

Automobilist rijdt onder invloed

AMERSFOORT Woensdagmorgen 14 maart omstreeks kwart over twaalf controleerde de politie op de Kleine Haag de bestuurder van een auto. Na controle bleek deze automobilist, een 30-jarige man uit Soest, teveel gedronken te hebben.

De man werd aangehouden en naar het bureau overgebracht voor en ademanalyse. De uitslag van 0,8 promille was voldoende voor een bekeuring van fl. 410, - en een rijverbod van twee uur.