Politiebericht Limburg-Zuid: Sittard

Datum nieuwsfeit: 14-03-2001

Politiebericht Limburg-Zuid: Sittard 14-03-2001 Persberichten district Sittard

Nieuwstadt, Inbraak
Dinsdagavond werd ingebroken in een woning gelegen in de Limbrichterstraat in Nieuwstadt.
Men verschafte zich de toegang via het forceren van de garagepoort. Uit de woning werd een geldkistje met daarin een geldbedrag gestolen.
Sittard, Aanhouding schennispleger
Dinsdagavond, omstreeks 19.35 uur, werd in zijn woning in Sittard een 36 jarige man aangehouden. De man had omstreeks 18.30 uur, in de parkeergarage gelegen aan de Wieer in Sittard schennis gepleegd ten opzichte van twee vrouwen. Zij deden hiervan aangifte. Aan de hand van het kenteken van zijn auto kon de verdachte worden aangehouden. Stein,
Ongeval met letsel
Omstreeks 23.00 uur dinsdagavond, vond er op de A76 net voor de Belgische grens een ongeval plaats. Een Duitse bestelwagen, bestuurd door een 58 jarige inwoner van Keulen reed achterop een Belgische personenauto bestuurd door een 34 jarige inwoner van Maasmechelen. Deze auto raakte hierbij zwaar beschadigd en de 34 jarige moest met een fikse hoofdwond naar het ziekenhuis worden vervoerd. De bestuurder van de bestelauto stopte na de aanrijding op de vluchtstrook, doch reed daarna verder. De man werd later op de verder gelegen parkeerplaats bij de Douane aangetroffen. Hij verklaarde dat hij dacht dat hij in de vangrail was gereden.