Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 14-03-2001

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 14-03-2001
1ePersberichtwoensdag14maart2001

Politieberichten

Eindhoven: Aanhouding na bedreiging en mishandeling Woensdagmorgen om 00.05 uur is in een woning aan de Christinastraat een 46-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. De man had kort ervoor, na een ruzie, een 42-jarige vrouw mishandeld en bedreigd. De verdachte is onder hevig verzet aangehouden en overgebracht naar het bureau waar hij is ingesloten. De vrouw is voor onderzoek van haar verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. De politie stelt een nader onderzoek in.

Beek en Donk: Aanhouding na aanrijding
Dinsdagmiddag om 16.03 uur is op de Gemertseweg een 33-jarige inwoner van Gemert aangehouden. De verdachte had kort ervoor een frontale aanrijding veroorzaakt op Gemertseweg. Uit onderzoek bleek dat de man onder invloed was van een stof niet zijnde alcohol. Hij is voor verhoor overgebracht naar het bureau. De man krijgt een proces-verbaal; en zijn rijbewijs is ingevorderd.

Best: Dodelijke aanrijding op de A2
Voor de afslag Best op de A2, ter hoogte van hectometerpaal 137.3, is woensdagochtend rond 7.00 uur een 46-jarige vrachtwagenchauffeur uit Beneden-Leeuwen overleden en een 55-jarige inzittende man zwaar gewond geraakt tijdens een aanrijding. De chauffeur van de vrachtauto reed over de A2 op de rechterrijstrook in de richting van Eindhoven. Door een nog onbekende oorzaak stuurde de chauffeur plotseling naar links en botste tegen een bestelbus van een 32-jarige man uit Mijdrecht, die over de linkerrijstrook naast de vrachtauto reed. De bestelbus raakte in de slip, botste tegen de vangrail en kwam in de berm tot stilstand. De 32-jarige bestuurder van de bestelbus bleef ongedeerd. De vrachtauto botste vervolgens tegen een paal van de rijstrooksignalering. De chauffeur zat bekneld en is ter plekke overleden aan zijn verwondingen. Zijn bijrijder is per ambulance zwaargewond overgebracht naar het St. Radboud ziekenhuis in Nijmegen. De traumahelikopter was ingeschakeld om assistentie te verlenen. De beide rijstroken van de Westbaan zijn rond half tien weer vrijgegeven voor het verkeer. Tijdens het landen en opstijgen van de traumahelikopter was ook de Oostbaan richting Den Bosch tijdelijk afgesloten. Rond 11.00 uur is men begonnen met de bergingswerkzaamheden. Deze waren omstreeks 12.00 uur voltooid. Getuigen van het ongeval worden verzocht contact op te nemen met de politie op 0900-8844.

Gemert: Verdachten aangehouden
Nadat een getuige de politie meldde dat op Den Elding rond 2.15 uur in een auto werd ingebroken konden woensdagochtend rond 2.30 uur op de P.C. Hooftstraat twee verdachte mannen uit Weert (24 en 31 jaar) aangehouden worden. Ze zijn beiden voor verder onderzoek ingesloten.

Nuenen: Inbraak in bedrijf
In een bedrijf aan de Huufkes is woensdagochtend rond 2.15 uur ingebroken. De dader is binnengekomen door met een auto tegen een rolpoort te rijden. Uit het bedrijf werden diverse computeronderdelen weggenomen. De exacte omvang van de buit is nog niet bekend.

Nuenen: Auto gestolen
Vanaf de Spotvogelstraat is woensdagochtend rond 2.00 uur een grijze Opel Kadett met het kenteken RT-38-HN gestolen.

Oirschot: Verdachte inbraak aangehouden
Uit een horecagelegenheid op de Spoordonkseweg in Oirschot is woensdagochtend rond 4.45 uur een spaarkas weggehaald. De daders kwamen binnen door een ruit te vernielen. De exacte omvang van de buit is nog niet bekend. Aan de hand van getuigenverklaringen achtervolgde de politie een auto met daarin twee verdachten. Tijdens de achtervolging kwamen de verdachten op de Willem de Zwijgerweg in Best in botsing met een politievoertuig. Hun voertuig kwam in een sloot tot stilstand. Hierop konden de twee verdachten, een 30-jarige man uit Budel en een 37-jarige vrouw uit Eindhoven, rond 5.30 uur worden aangehouden. Beiden zijn voor verder onderzoek ingesloten.