Politiebericht Utrecht: district Eemland Noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 15-03-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 09.40 uur
Autogordelcontrole

EEMNES Op woensdag 14 maart werd door de politie een verkeerscontrole gehouden op de Zuidersingel. Er werd gecontroleerd tussen half drie en half vier in de middag. Er werden twintig bestuurders gecontroleerd. Vijf bestuurders bleken de autogordel niet te dragen en kregen een proces-verbaal. De bekeuring voor het niet dragen van de autogordel is f 90,-.

Rijden onder invloed

BAARN Op donderdag 15 maart zagen surveillerende agenten, tijdens de nacht omstreeks één uur, een personenauto over de Geerenweg rijden. De bestuurder werd gecontroleerd met zijn auto. Tijdens de controle bleek hij alcohol te hebben gedronken. De verdachte, een 37-jarige inwoner van Baarn, werd aangehouden.

Aan het politiebureau bleek uit de ademanalyse dat de verdachte 0,8 promille aan alcohol in het lichaam had. De verdachte kreeg een transactie uitgereikt van f 410,-.