Nieuwe fabriek in Polen moet klanten Oost-Europa bedienen

TENNECO AUTOMOTIVE

Tenneco Automotive breidt uit in Oost-Europa

Nieuwe fabriek in Polen moet klanten in Oost-Europe bedienen

Brussel - 15 maart 2001 --- Tenneco Automotive maakte vandaag bekend dat het een fabriek heeft gekocht in Gliwice, Polen. De nieuwe fabriek zal zich toeleggen op schokdempers voor autoconstructeurs in Oost-Europa.
'Met deze investering van $20 miljoen voeren wij onze aanwezigheid in Oost-Europa gevoelig op. Wij verwachten, voor heel Europa, verdere groei voor de schokdemperdivisie en de nieuwe fabriek levert de nodige extra capaciteit,' zegt Richard Sloan, Managing Director, Tenneco Automotive Europe. 'De arbeidskosten en bedrijfskosten zijn er erg laag en de investeringsvoorwaarden die de Speciale Economische Zone van Katowice bood, waren bovendien uitermate aantrekkelijk. De beslissing om uiteindelijk in Polen te investeren lag dan ook voor de hand.'
Het bedrijf verwacht de 21.000m2 grote fabriek in het derde kwartaal van 2001 te kunnen opstarten. Eerst zal de site worden heringericht en worden de machines geïnstalleerd.
De onderneming gelooft ten volle in de sterke Poolse autonijverheid. 'Wij zijn ervan overtuigd dat deze investering ons in staat zal stellen om een groter martkaandeel van de snelgroeiende Oosteuropese markt te verwerven,' zegt Josep Fornos, vice-president en general manager van Tenneco Automotive's Original Equipment Ride Control divisie. 'Bovendien zullen wij concurrentieel sterker staan en ons nog beter kunnen positioneren als één van de toonaangevende leveranciers van schokdempers en ophangingssystemen.'
Gliwice ligt in het Zuidwesten van Polen, vlak bij Tsjechië en Duitsland, en is zeer goed bereikbaar via de grote internationale verkeersassen. De Tenneco Automotive vestiging in Rybnik, waar uitlaatsystemen voor de vervangingsmarkt worden geproduceerd, ligt op amper 30km van Gliwice.

Tenneco Automotive is met de merken Monroe(r) en Walker(r) een 's wereld grootste producenten en verdelers van ride conrol en emission control systemen en producten. De producten van de groep wDe groep boekte een omzet van $3.5 miljard en telt 23.000 werknemers over de hele wereld. Het hoofdkwartier is gevestigd in Lake Forest, Ill. (USA).

Voor meer informatie:
Peter Dercon, PR Manager - Tenneco Automotive Europe - +32/2/706 9241