Kamervragen naar aanleiding van klimaatbeleid regering Bush

Datum nieuwsfeit: 16-03-2001
GroenLinks

GroenLinks Tweede-Kamerfractie Nieuwsbrief 16 maart 2001 10:34

Klimaatbeleid regering Bush

(16 maart 2001)

Kamervraag
Vragen van het lid M. Vos (GroenLinks) aan de minister van VROM

1.
Hebt u kennis genomen van de uitspraken van de Amerikaanse president Bush inzake het energie- en klimaatbeleid waarin hij onder andere te kennen geeft dat extra maatregelen voor de energieproducenten niet gewenst zijn omdat dit de prijs voor de consument zou opdrijven en omdat het versterkte broeikaseffect nog steeds niet is aangetoond?

2.
Bent u op de hoogte van de precieze en uitspraken van de Amerikaanse president? Zo ja, kunt u de Kamer hiervan op de hoogte stellen?

3.
Welke concrete consequenties zal dit hebben voor het nationale beleid in de VS?

4.
Wat is in uw ogen de internationale betekenis van deze uitspraken? Wat betekent dit voor het vervolg van de CoP-6 in juli in Bonn?

5.
Hoe verlopen de gesprekken inzake de CoP-6 sinds de verkiezing in de VS? Is de opstelling en de inzet van de VS verandert Zo ja, hoe?

6.
Welke inspanning bent u als voorzitter aan het doen om samen met de VS een integer akkoord tot stand te brengen?

7.
Is de Nederlandse regering bereid haar ongenoegen over dit besluit kenbaar te maken aan de regering van de Verenigde Staten?