FNV Zelfstandigen Bouw registreert duizendste lid

Bron: FNV Bouw

datum: 16-03-2001 / bericht: 1 van 26

Duizendste lid FNV Zelfstandigen Bouw

Frank Molleman, 37 jaar, zelfstandig timmerman in Beverwijk, krijgt tijdens de jaarvergadering van FNV Zelfstandigen Bouw op zaterdag 17 maart een Festo veiligheidsstofafzuiger aangeboden. Hij werd begin 2001 als duizendste lidingeschreven.

Inmiddels is het aantal leden van FNV ZBo, vereniging voor zelfstandigen zonder personeel in bouw- en houtnijverheid, gestegen tot 1140 leden. FNV Zelfstandigen Bouw is een eigen vereniging voor zzp'ers. FNV Zelfstandigen Bouw is nauw gelieerd aan FNV Bouw en behartigt de belangen van de mensen die zelfstandig werken in bouw, afbouw, bagger, meubel & hout en woningcorporaties.

Bij de oprichting in oktober 2000 telde FNV ZBo 600 leden. Zij kunnen allereerst terecht voor persoonlijk advies, met name over de vraag over wel of niet zelfstandig worden. Verder geeft FNV Zelfstandigen Bouw informatie over offertes en afspraken over oplevering. Komt ondanks alles een opdrachtgever toch niet over de brug? Dan staat FNV Ledenservice klaar met een speciaal steunpunt dat zelfstandigen zonder personeel helpt met 'privaatrechtelijke geschillen'.

Van groot belang is dat elke zzp'er goed verzekerd is. Daarom biedt FNV Zelfstandigen Bouw samen met SNS/Reaal en Voogd een verzekeringspakket aan voor de bedrijfsuitoefening, met aantrekkelijke ledenkorting. De huldiging vindt plaats tijdens de eerste jaarvergadering van FNV Zelfstandigen Bouw, zaterdag 17 maart om tien uur in de Grote Zaal van het Hofpoort Ziekenhuis in Woerden. Daar worden ook de ledenraad en het eerste 'echte' bestuur gekozen; sinds de oprichting in oktober had een voorlopig bestuur de leiding van FNV ZBo.

FNV Bouw
3440 AM WOERDEN