Politiebericht Utrecht stad

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 18-03-2001

Politiebericht Utrecht: district Stad Utrecht, 15.30 uur
Verdachten vechtpartij aangehouden

UTRECHT Zondagochtend rond vier uur werd de politie gestuurd naar de Korte Jansstraat alwaar een vechtpartij had plaatsgevonden. Bij de vechtpartij had een vrouw (leeftijd, woonplaats nog onbekend) enkele trappen in haar buik gekregen en is met een ambulance overgebracht naar het UMC voor nader onderzoek.
Op basis van getuigenverklaringen kon op het Jansdam een 25-jarige Utrechter worden aangehouden. De aanhouding werd door verschillende omstanders belemmerd. Hierdoor heeft de politie gebruik moeten maken van de wapenstok en tevens een 31-jarige Utrechter wegens belemmering aangehouden.
Bij aankomst op het politiebureau bleken een aantal aanwezigen van de vechtpartij in de hal te wachten. Onder hen was een 22-jarige inwoner uit Maartensdijk. Hij werd aangewezen als vermoedelijke dader van de mishandeling van de vrouw.

Alle drie verdachten zitten vast voor nader verhoor. Verwacht wordt dat de vrouw in de loop van de dag aangifte doet van de mishandeling.

Autovernielers aangehouden

UTRECHT Door getuigen werd gemeld dat een aantal jongeren zondagochtend rond vier uur op de Buys Ballotstraat vernielingen aanrichtten aan geparkeerden autos. Op basis van door de getuigen opgegeven signalementen kon direct op de Biltstraat een 16-jarige Utrechter worden aangehouden. Hij probeerden er op zijn fiets vandoor te gaan, maar reed met zijn voorwiel tegen een aantal hekken aan waardoor het voorwiel van zijn fiets dubbelsloeg en hij ten val kwam. In de Goedestraat konden vervolgens nog twee 15-jarige Utrechters, waarvan er één op een fiets reed worden aangehouden.

Na verhoor op het politiebureau bekenden de jongens dat zij spiegels van autos hadden vernield. Uit nader onderzoek bleek dat het spoor van vernielingen liep van de Cornelis Houtmanstraat tot en met de Biltstraat. In totaal werden 18 vernielde spiegels aangetroffen. Bij alle vernielde autos is en briefje achtergelaten met het verzoek aangifte te doen van vernieling bij de politie.

Dronken man aangehouden

UTRECHT Bij de politie kwam rond middernacht een melding binnen dat een onbekende man op de Mariaplaats hinderlijk gedrag vertoonde en belletje aan het trekken was. Het bleek bij aankomst te gaan om een 54-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats. De man was zeer onvast ter been en het vermoeden bestond dat hij teveel alcohol had genuttigd. Bij het aanspreken van de man gaf hij in eerste instantie een valse naam op. De politie had hem hierna aangehouden en meegenomen naar het politiebureau.
Na verhoor is de man in de loop van de ochtend met een drietal processen-verbaal voor het opgeven van een valse naam, openbare dronkenschap en overlast veroorzaken voor bewoners, heengezonden.

Jeugdige autorijder aangehouden

UTRECHT Zaterdagavond om kwart over negen werd op de Keulsekade een 17-jarige Utrechter aangehouden.
De politie zag op deze straat een auto rijden met opvallend rijgedrag en wilde de bestuurder controleren. Bij het zien van de politie probeerde de bestuurder naar de achterbank te klimmen Bij controle bleek hij slechts 17 jaar te zijn. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.
Bij nader onderzoek bleek de auto gesignaleerd te staan voor invordering. Het voertuig werd weggesleept. Voor de 17-jarige bestuurder is proces-verbaal opgemaakt voor het rijden zonder rijbewijs.

Verdachte autodiefstal aangehouden
UTRECHT Op zaterdagavond rond half negen werd op de Nijennoord een 16-jarige Utrecht aangehouden. De man werd er van verdacht in te breken in autos.

Naar aanleiding van een eerdere melding die avond van een verdachte situatie had de politie post gevat in de omgeving van Nijennoord. Rond half negen hoorden zij een aantal keer de claxon van een auto afgaan. Bij het zien van de politie rennen de twee jongens weg richting Ahornstraat. De 16-jarige Utrechter kon direct worden aangehouden. De andere verdachte wist te ontkomen.

De Utrechter is overgebracht naar het politiebureau voor nader verhoor.