Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 18-03-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 18-03-2001 Mediaberichten 18 maart / (15.00 uur)

HERTEN Uitslaande brand

HERTEN Zaterdagavond om 20.00 uur ontving de politie een melding van uitslaande brand in een aantal garageboxen aan de Pastoor Drehmansstraat. De brand bleek te zijn ontstaan in een garage aan de Adm. Helfrichstraat. De 84-jarige eigenaar van de garage had s middags met een stoomapparaat zijn auto gewassen. Vermoedelijk is er als gevolg van de schoonmaakwerkzaamheden kortsluiting ontstaan in de auto waardoor vervolgens de brand is uitgebroken. De garage en de inhoud is volledig uitgebrand en een naastgelegen garagebox liep brandschade op. Na een half uur gaf de brandweer het sein brand meester. Op dit moment is bij de politie niet bekend hoe hoog de totale schade is.

GRIENDTSVEEN Autobrand

GRIENDTSVEEN Een 39-jarige Belfeldenaar reed zaterdagavond in zijn auto over de Kanaalweg. Een tegenligger seinde naar de automobilist waarop deze dacht dat hij groot licht voerde. Het dashbord gaf dit echter niet aan. Op dat moment rook de man een sterke brandlucht en ging de claxon spontaan werken. De man zette zijn auto aan de kant en zag op dat moment dat zijn auto reeds brandde. Binnen enekele minuten stond de auto in lichterlaaie en brandde volledig uit. De totale hoogte van het schadebedrag is niet bij de politie bekend.

AMERICA Verkeersgewonde

AMERICA Een 20-jarige vrouw uit Venray raakte zondagmorgen gewond nadat ze met haar auto op de Lorbaan in een slip was geraakt. De slippartij werd veroorzaakt door een laag modder op de rijweg. De vrouw verloor hierdoor de controle over het stuur en kwam in de sloot naast de weg tot stilstand. De vrouw is in het ziekenhuis behandeld aan diverse kneuzingen en blauwe plekken. Een 33-jarige Venraynaar is net als zijn 20-jarige plaatsgenoot enkele minuten voor haar, op dezelfde plek op de Lorbaan in een slip geraakt. Ook hij verloor de macht over het stuur en raakte daarbij een brievenbus, lantaarnpaal en electriciteitskast. Hij raakte niet gewond.

Direct na de ongevallen spoot de 47-jarige man uit America, de veroorzaker van de modder op de rijbaan, de rijbaan schoon. De man verklaarde dat hij na het uitrijden van mest met zijn tractor, de rijbaan niet had schoongemaakt. De zandlaag op de rijbaan was op het moment van het mestrijden droog en aangereden. Door de regen van zondagmorgen veranderde de zandlaag in modder met de beide ongevallen als gevolg.

ECHT Ruzie

ECHT Zaterdagavond ontstond er ruzie tussen twee bezoekers van de Bovenste straat. De aanleiding van het conflict is vermoedelijk de ontmoeting tussen een 17-jarige Maasbrachtenaar en zijn ex-vriendin met haar nieuwe vriend, een 21-jarige Baarlonaar. Familieleden van betrokkenen namen deel aan de woordenwisseling die uitliep in een vechtpartij. Een 16-jarige Maasbrachtenaar heeft bij de vechtpartij een glas in zijn gezicht gekregen. Zijn verwondingen zijn in het ziekenhuis gehecht. Bij een andere betrokkene (leeftijd en woonplaats onbekend) raakte de arm uit de kom. Ook hij is in het ziekenhuis behandeld. De gealarmeerde politie heeft vier mannen aangehouden. De twee mannen waardoor het conflict is ontstaan en een 26-jarige en een 18-jarige Maasbrachtenaar. Op dit moment onderzoekt de politie het aandeel van de aangehouden mannen bij de vechtpartij. (De leeftijd en woonplaats van de (ex)-vriendin zijn niet bij de politie bekend.)

LIMBURG-NOORD Verkeersscontroles

LIMBURG-NOORD Het afgelopen weekend heeft de politie van de regio Limburg-Noord op verschillende plaatsen de snelheid van het verkeer gemeten en op alcohol gecontroleerd. In totaal zijn daarbij 365 snelheidsovertredingen geconstateerd.

OOSTRUM Op de Wanssumseweg overschreden zaterdagmorgen 94 van de 691 gecontroleerde voertuigen de maximale limiet van 80 km per uur. De hoogstgemeten snelheid bedroeg 112 km per uur. Op de Stationsweg in Oostrum overschreden zaterdagavond 135 van de 586 passanten de limiet van 50 km per uur. De hoogstgemeten snelheid bedroeg hier 100 km per uur. Op de Stationsweg werden vrij hoge snelheden gemeten. Zowel van motorrijders alsook van personenautos.

VENRAY Op de Noordsingel in Venray overschreden zaterdagmiddag 135 van de 875 gecontroleerde voertuigen de limiet van 50 km per uur. De hoogstgemeten snelheid bedroeg hier 80 km per uur.

ROERMOND Bij een alcoholcontrole op de Roersingel en de Minderbroederssingel had geen van de gecontroleerde bestuurders teveel alcohol genuttigd. De laatste bestuurder die op de Minderbroederssingel door de politie werd gecontroleerd kwam met hoge snelheid en piepende banden aanrijden. De 25-jarige Roermondse bestuurder kreeg een procesverbaal voor zijn rijgedrag en in het kader van het project golfslag kreeg hij een waarschuwingsbrief.

VENLO Winkeldieven aangehouden

VENLO Twee inwoners van Venlo, 27 en 28 jaar, zijn zaterdagmiddag door de politie aangehouden nadat zij met behulp van een geprepareede tas kleding uit een zaak aan de Vleesstraat meenamen zonder te betalen. Het tweetal trok de aandacht van een patrouille die in de binnenstad aan het werk was. De politie was er getuige van hoe de beide mannen een trui en een shirt in de geprepereerde tas stopten. Na het verlaten van de winkel zijn beide mannen aangehouden. Er is een proces verbaal opgemaakt en de ontvreemde kleding (met een waarde van 128 gulden) is teruggebracht naar de gedupeerde kledingzaak.

VENLO Aanhouding verdachte

VENLO Een 46-jarige Venlonaar is zaterdagmiddag op de Markt door de politie angehouden omdat hij alcoholische drank nuttigde op de openbare weg. De man bleek nog een vijftal boetes met een totale waarde van ruim 1800 gulden te hebben open staan. Voor een van de boetes stond twee dagen voorlopige hechtenis. De man is naar het politiebureau gebracht waar hij na het opmaken van het proces verbaal voor twee dagen is ingesloten.