Bedrijfsnieuws Frans Maas

Datum nieuwsfeit: 19-03-2001
Bron: Frans Maas
Frans Maas

Voor nadere informatie / for further information:

Koninklijke Frans Maas Groep N.V.
Raad van Bestuur / Executive Board
Noorderpoort 15
P.O. Box 968
5900 AZ Venlo (NL)
Tel.: +31 (0)77 359 76 11
Fax: +31 (0)77 351 84 11
www.fransmaas.com

Bedrijfsnieuws Frans Maas

Venlo, 19 maart 2001

Eind maart zal Frans Maas Zwitserland een nieuwe vrachtterminal in Muttenz (bij Basel) in gebruik nemen (5.000 m2) ten behoeve van de huidige internationale expeditie-activiteiten en voor uitbreiding met logistieke dienstverlening.

In Porto, Portugal is de onderneming gestart met een logistiek project (5.000 m2) voor Yazaki Saltano de Portugal, een producent van elektrische bedrading voor de automobielindustrie. Frans Maas verzorgt de complete logistiek vanaf productie tot verzending.

Frans Maas heeft besloten zich terug te trekken uit de magazijnactiviteiten en de daaruit voortvloeiende afleveringen aan de productielijn bij Volkswagen, Palmela, Portugal. De tariefverwachtingen van Volkswagen zouden voor Frans Maas resulteren in een structureel verlies (het aandeel in de Frans Maas omzet is minder dan 1%). De (sub)assemblage-dienstverlening, in opdracht van toeleveranciers en Volkswagen, wordt voortgezet en verder uitgebreid, evenals de bevoorrading van de productielijn vanuit het nabijgelegen industriepark.

Noot voor redacties