BBeyond levert zakelijk breedbandinternet

Datum nieuwsfeit: 19-03-2001

Hoofddorp, 19 maart 2001

BBEYOND MAAKT BREEDBAND INTERNET AANTREKKELIJK VOOR ZAKELIJK NEDERLAND

Snelle internetverbinding voor middelgrote en kleine bedrijven

Vanaf vandaag biedt BBeyond breedband internet access services voor de zakelijke markt in Nederland. BBeyond maakt snelle breedband internetverbinding mogelijk door gebruik te maken van DSL technologie (Digital Subscriber Line). Naast snelle internettoegang biedt BBeyond diensten als webhosting, domeinnaamregistratie en e-mail. BBeyond kan de aansluiting snel en efficiënt realiseren doordat het proces volledig geautomatiseerd is. Om de diensten ook in de toekomst te laten aansluiten op de wensen van de klant, zal BBeyond blijven investeren in nieuwe technologieën, toepassingen en samenwerkingen met strategische partners.

BBeyond stelt de relatie met de klant centraal. 'Customer care' is een belangrijke waarde die in de gehele bedrijfsstrategie tot uiting komt. Ze wil het haar klanten zo gemakkelijk mogelijk maken door volledige ondersteuning bij al haar diensten te bieden. Zo speelt BBeyond in op de wens van klanten om zelf, via de browser, de aangeboden diensten en de internetaansluiting te controleren en te veranderen. BBeyond ontwikkelt een online hulpdienst waar klanten voor vragen en ondersteuning terecht kunnen. Daarnaast bieden medewerkers van de helpdesk de klanten telefonisch ondersteuning.

Arthur van den Ende, commercieel directeur van BBeyond: "Wij willen de ondernemer bieden waar hij behoefte aan heeft, en dat is een snelle internetverbinding die altijd werkt, voor een eerlijke prijs. Dat betekent ook maximale ondersteuning, verantwoordelijkheid en end to end beheer. We gaan niet weg voordat het systeem bij de klant werkt".

BBeyond biedt vanaf deze week samen met bCentral van Microsoft ondernemers snelle internettoegang. Microsoft bCentral biedt bedrijven software en zakelijke diensten die via internet te gebruiken zijn. Deze combinatie van diensten zal onder andere worden aangeboden via Elsevier's Zibb.nl.

In het tweede kwartaal van 2001 zal het dienstenaanbod verder worden uitgebreid met Business Connect diensten. Business Connect verbindt de LANs (Local Area Network) in verschillende bedrijfsvestigingen met elkaar met behulp van DSL waardoor het voor klanten mogelijk is om de communicatie tussen de vestigingen te professionaliseren.

BBeyond maakt gebruik van het geografisch verfijnde breedbandnetwerk van zuster-onderneming bbned dat gebaseerd is op DSL-technologie. Door middel van deze technologie worden koperen telefoonlijnen geschikt gemaakt voor ultrasnel dataverkeer. De belangrijkste investeerder achter bbned is Telecom Italia, hiermee heeft ook BBeyond zich verzekerd van een solide partner en is continuïteit voor de klant gewaarborgd. BBeyond is opgericht in maart 2001, heeft 20 medewerkers en is gevestigd in Hoofddorp.

####

Noot aan de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
BBeyond, Mirjam Smets
mailto:mirjam.smets@bbeyond.nl