Groei voor internetbedrijf AhoMedia

AHOMEDIA

Groei voor internetbedrijf AhoMedia

19 maart 2001

Het internetbedrijf AhoMedia is verhuisd naar het Mediapark in Hilversum. Met de snelle en uitgebreide faciliteiten van het Mediapark kan AhoMedia zijn klanten nog beter van dienst zijn. De verhuizing was noodzakelijk door de snelle groei die AhoMedia de laatste maanden heeft doorgemaakt.

Eén van de partners van AhoMedia is het Internet PersBureau IPB, onderdeel van de ilse media groep en uitgever van de nieuwssite www.nu.nl.
Het IPB is één van de grote content-resellers in Nederland en treedt op als salesorganisatie voor AhoMedia. Bovendien produceert AhoMedia dagelijks nieuwsvideo's, shownieuws en binnenlandse reportages voor NU.nl.
Met ingang van 1 april levert AhoMedia het NU.nl-videonieuws in een totaal vernieuwde vormgeving. Deze is ontwikkeld in samenwerking met ZXFactory, een zakelijk partner van AhoMedia die tevens de hosting van de video's verzorgt.
Het videonieuws is behalve bij NU.nl ook te bekijken via ilse en msn.nl en per 1 april ook via de nieuwe, Nederlandstalige versie van Real Guide.

AhoMedia bestaat bijna een jaar. In deze periode is het bedrijf gegroeid van een eenmanszaak tot inmiddels een bedrijf met zes werknemers. Per 1 april komt Mark Heijster de redactie versterken. Hij is afkomstig van het SBS 6 Nieuws en zal als
(eind)redacteur/verslaggever bij AhoMedia in dienst treden. Hoofdredacteur André Homan is verrast door de snelle groei van het bedrijf: 'Toen we een jaar geleden begonnen, waren we ons ervan bewust dat AhoMedia een bescheiden rol zou gaan vervullen in het produceren van videonieuws op internet. We dachten te maken te krijgen met grote, kapitaalkrachtige concurrenten. Nu, bijna een jaar later, zijn we uitgegroeid tot marktleider in deze sector. Het NU.nl-videonieuws is het best bekeken videonieuws op het web in Nederland en elke maand stijgt het aantal kijkers met duizenden. Daarnaast heeft ons bedrijf opmerkelijk weinig last van de huidige crisis in de internetwereld. Maandelijks stijgt de omzet van AhoMedia met zo'n tien procent.'

Andere opdrachtgevers van AhoMedia zijn onder andere de VNU-tijdschriftengroep, de vacaturesite NewMonday, SoneraPlaza en de vakcentrale CNV.

Meer informatie voor de redacties nieuwe media:

Redactie AhoMedia:

035 - 677 1700
Hoofdredacteur André Homan:

035 - 677 1724 of 06 - 204 208 16.
www.ahomedia.nl

19 mrt 01 16:53