Ahold haalt Braziliaanse dochter Bompreço van beurs

Bron: Koninklijke Ahold
Koninklijke Ahold
Ahold haalt Braziliaanse dochter Bompreço van beurs

Zaandam, 19 maart 2001 ? Ahold zal de beursnotering van haar Braziliaanse super- en hypermarktonderneming Bompreço SA Supermercados do Nordeste beëindigen. De onderneming heeft de beursautoriteit in Sao Paulo hierover geïnformeerd. Ook de notering van Bompreço aan de beurzen van New York en Luxemburg wordt hiermee beëindigd.

Sinds juni 2000 is Ahold eigenaar van alle stemgerechtigde aandelen van Bompreço, dat 106 super- en hypermarkten heeft in het noordoosten van Brazilië, waar de onderneming marktleider is. Bompreço behaalde vorig jaar een omzet van Euro 1,5 miljard.

Naast ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen