Politiebericht Oss: oplegger met speelgoed gestolen

Datum nieuwsfeit: 19-03-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Oss 19-03-2001
Persbericht district Maasland

WEER OPLEGGER MET SPEELGOED GESTOLEN

Bij een transportbedrijf aan de Markermeer te Oss is zaterdagavond, zondag of vannacht een volgeladen oplegger bij een laadplaats weggenomen. In de oplegger (rood, merk Tramerno) bevindt zich speelgoed, voornamelijk barbiepoppen en radiografisch bestuurbare auto`s. De oplegger moet met een trekkende vrachtauto zijn weggenomen. Het schuifhek was geforceerd. De waarde van de oplegger is 40.000 gulden, het speelgoed heeft een waarde van ongeveer 150.000 gulden. Het vorige weekend is er ook al een trailer met speelgoed van hetzelfde terrein gestolen. De oplegger werd toen brandend in Noord-Limburg aangetroffen.

VOETBALLER MISHANDELD

Zondag heeft een 29-jarige man uit Veghel aangifte gedaan van mishandeling. De man voetbalde die middag in een team van FC UDI tegen FC EWAB op het sportpark in Nistelrode. Nadat een speler van UDI werd nagetrapt, kwam de man tussenbeide en kwam op de grond terecht. Daar werd het slachtoffer door enkele spelers van EWAB tegen het hoofd geschopt. De scheidsrechter staakte daarop de wedstrijd. Het slachtoffer moest zijn verwondingen in het ziekenhuis te Veghel laten behandelen.

HENNEPKWEKERIJ AANGETROFFEN

Zondagavond is in een flatwoning aan de Koornstraat in Oss een kleine hennepkwekerij aangetroffen. De bewoner van de woning, een 40-jarige man, is aangehouden. De politie kwam de zaak op het spoor nadat er zondag een melding van een buurman kwam. De man trof hennepplanten in zijn wc aan, later bleken er ook hennepplanten in de riolering van enkele andere flatwoningen te zitten. Het spoor leidde vervolgens naar de flatwoning van de verdachte. Toen de politie de woning betrad en de man opendeed, trof zij daar 46 plantenbakken, assimilatielampen, een dompelbak en een afzuiginstallatie aan. Ook lagen er 10 zakjes met henneptoppen. De verdachte is aangehouden en ingesloten.

VERKEERSCONTROLES

Op de Kantsingel te Oss zijn zondagmiddag 103 snelheidsovertreders bekeurd, de hoogst gemeten snelheid was 85 km/u, terwijl 50 is toegestaan. Zondag zijn op de N265 bij Nistelrode 20 automobilisten staande gehouden nadat ze te hard gereden hadden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 114 km/u, terwijl 80 is toegestaan.