Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 19-03-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 19-03-2001 Persbericht district Den Bosch

TASJESROOF (s-Hertogenbosch)

Zondagavond is een 40-jarige vrouw uit s-Hertogenbosch op de Sint Jacobsstraat in haar woonplaats van haar schoudertas beroofd. De vrouw liep over genoemde straat en voelde dat de tas werd losgerukt door een jongen op een fiets. Het gelukte de vrouw niet om haar tas vast te houden omdat de riem ervan afbrak. In de tas zaten onder meer een geldbedrag van ongeveer f. 70,00 en een bankpas.

BEDRIJFSINBRAAK (s-Hertogenbosch)

Zondagavond is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Sluisweg in s-Hertogenbosch. Eerst heeft men drie ruiten vernield. Vervolgens heeft men enkele computers uit het pand meegenomen.

KOSTBAAR PILSJE (s-Hertogenbosch)

Zondagavond bekeurden medewerkers van de dienst Stadstoezicht van de gemeente s-Hertogenbosch op de Zuid Willemsvaart een 39-jarige Helmonder omdat hij op straat een pilsje stond te drinken. Bij naamscontrole van de verdachte kwam aan het licht dat hij nog een geldboete open had staan van f. 375,00. Omdat de man niet kon betalen is hij ingesloten voor het ondergaan van 7 dagen vervangende hechtenis.

MISHANDELD (s-Hertogenbosch)

Op de Kruiskampsingel in zijn woonplaats s-Hertogenbosch is zondagavond een 56-jarige man mishandeld. Hij liep een kapotte neus en een gescheurde wenkbrauw op. De politie hield in een flatwoning aan de Kruiskampsingel drie mannen van 57, 25 en 26 jaar aan als verdachten van de mishandeling. De 26-jarige verdachte is in verzekering gesteld. De beide andere verdachten zijn na verhoor in vrijheid gesteld. Het slachtoffer was die avond bezig met het vervangen van een slot van een flatwoning. Tijdens deze werkzaamheden viel een schroef naar beneden. De man ging op straat zoeken en vond de schroef achter een geparkeerde auto. Op weg terug werd hem door een onbekende vrouw gevraagd wat hij bij die auto moest. Terug bij de flatwoning hoorde hij een harde klap waarna bleek dat de buitenspiegel van zijn auto vernield was. De man ging daarop naar een flatwoning waar enkele mensen voor het raam naar buiten stonden te kijken. Daar werd hij, volgens zijn zeggen, nogal bruut te woord gestaan. Met de mededeling dat hij de politie zou gaan bellen liep de man weer weg. Hij werd daarbij door de 26-jarige verdachte achterna gelopen en geschopt en geslagen. De beide andere verdachten kwam er bij. Of zij zich ook hebben schuldig gemaakt aan mishandeling is nog niet gebleken. Beiden verklaarden uitsluitend geprobeerd te hebben om de 26-jarige verdachte van het slachtoffer los te trekken.

AUTODIEFSTAL (Drunen)

In het weekeinde van vrijdag 16 op maandag 19 maart is vanaf de Spoorlaan in Drunen een witte bedrijfsauto van het merk Mercedes en voorzien van het kenteken 84-VB-98 gestolen.

RUITEN VERNIELD (Vlijmen)

Maandagmorgen werd aangifte gedaan van vernieling van 8 ruiten van een school aan de Jan Steenstraat in Vlijmen.